S: Frenetiskt plugg

Eller ja, lite motvilligt har vi nu satt oss med skolböckerna, Moa i vardagsrummet och jag i köket. Trivs bäst i köket, för där är det bäst sitthöjd och jag kan sprida ut mina papper över heeeela köksbordet. Moa pluggar helst liggande med laptopen på magen.

Efter att jag har gjort några övningsuppgifter med underfrågorna a, b, c och d kan jag räkna ut antalet:
-Korrekta svar utan att ha tjuvkikat i facit: 2 (jippi!)
-Antalet felaktiga svar på grund av slarv: 3
-Antalet felaktiga svar på grund av att jag inte kan alla formler och regler och lagar: 7

Har en bit kvar till mål alltså. Denna j%&#a tentan hänger över mig som ett stort grått moln, och tar ner mitt humör i bott. Jag blir sur på mig själv också för att jag i stället för att plugga gör en miljon andra helt oviktiga saker, typ:
-Kollar på Ellen, Rachel Ray, Oprah eller nån annan kass talkshow som går dagtid på trean eller femman.
-Kollar på Scrubs, That 70's show eller Simpsons fast jag sett avsnitten förut.
-Facebookar
-Bloggar (som nu)
-Läser Aftonbladet för femtielfte gången
-Spelar puckade dataspel

Kommer ha världens ångest inför tentan, precis som MF-tentan förra fredan, eftersom jag börjar plugga för sent och märker hur ENORMT mycket man ska trycka in i skallen.
Men sen, när den är gjord, då har jag tentafritt fram tills slutet av maj!!! Gött!!


Ekonomi-plugg


Socionom-plugg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0