S: Har fått mail från Koka levande grisar-företaget

Skickade ju som jag skrev om häromdan ett lite upprört mail till Scan, efter att det avslöjats att de kokat grisar levande. Så här skrev jag:

Jag vill veta vad era slaktare har för syn på djuren, som låter grisarna kokas levande. Jag vill veta hur ni tänker agera för att detta ska upphöra omedelbart, och när detta kommer upphöra. Jag tänker inte köpa några produkter från Scan så länge jag vet att detta pågår. Jag köper alltid svenskt kött, för jag har hittills trott att det borgar för godare kött, att djuren behandlas med respekt och självklart för att jag hellre sponsrar svenska bönder än utländska. Nu vet jag inte vad jag ska tro, och fast jag inte är nån värre grönsaksälskare funderar jag på att bli vegetarian i stället. Hellre det än att bidra till detta lidande ni orsakar djuren för att vi ska kunna köpa era produkter ute i affärerna.

Väntar på svar

Hälsningar Sofia Littorin

Fick svar igår:

"Hej,

Angående skållade grisar.

Vi har full förståelse att du som konsument reagerar. Det är sunt att uttrycka sin reaktion när medierna presenterar information på det viset. På vår hemsida, startsida, har vi lagt ut information som klargör hela bilden av det som har inträffat och vilka åtgärder Scan har vidtagit. Vi hoppas att du i fortsättning kommer att ha förtroende för svenskt kött och för Scan därför säkrare kött & charkprodukter, med det fokus som vi har på djuromsorg i Sverige, finns inte. Dock vill vi understryka att en avvikelse är alltid en för mycket. Vi jobbar för en nolltolerans.


Scan Matforum


Med vänliga hälsningar


Margareta Thorgren"


Åh, tack Margareta för det fina svaret. Om Scan är det företag i Sverige som har bäst djurhållning så avstår jag nog hellre från att äta kött.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kött är ju gött, oavsett hur det har dött.

Haha- den var bra den!/M

2009-03-21 @ 10:00:57
Postat av: Christin

Bara en parentes, men jag undrar hur hon reagerade när hon såg ditt efternamn! Don't mess with Sven-Otto, liksom...

2009-03-21 @ 12:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0