S: Home alone

Så nu sitter jag här, i en tom lägenhet. Detta är första gången jag är själv en längre stund än några timmar sen jag och Moa flyttade ihop. Konstigt hur fort man vänjer sig vid sällskap. Har ju bott själv i över fyra år och borde vara van, men just nu känns det lite tomt.
Vad ska jag nu roa mig med? Ingen annan att ta hänsyn till, möjligheterna är oändliga!!
Hoppa i Moas säng? (Nja, känns kanske lite lågstadienivå på det)
Gå runt naken? (Hade vi inte bott i markplan så visst!)
Bre ut mig i soffan alldeles själv? (Vi har ju två soffor så det blir ingen skillnad mot när Moa är hemma)
Spela hög musik och fuldansa eftersom ingen ser? (För ansträngande. Dessutom vet jag inte om grannarna uppskattar mer ljud från vår lägenhet på ett tag)
Gå på toaletten med öppen dörr? (Yes! Det har jag gjort!)
Nej, inget av det känns speciellt lockande, förutom gå på toa med öppen dörr då.

Tänkte ta en tupplur förut när jag kom hem från skolan, bara för att jag kan, liksom. Men började bli satans hungrig så började kolla i kyl och frys efter nåt ätbart. Vi har otroligt dåligt med snabb mättande mat. Vi har inget bröd. Eller jo, vi har bröd i frysen, de där äckliga små grahamsfrallorna med solroskärnor i som jag bakade för nån vecka sen. Fy fan. Dom lär aldrig tinas upp i mitt kök i alla fall. Omelett skulle jag ju kunna göra, men nej. Det känns för frukostigt.
Så nu har jag stått och lagat en hel måltid från scratch till bara mig själv. Vuxenpoäng eller!! Makaronipudding gillar jag skarpt, så jag googlade efter ett recept som jag gjorde. Gick ganska fort också. Nu står den i ugnen och göttar till sig.




Makaronipudding med ett TJOCKT lager ost på.




Eddie är mitt största fan i köket. Kan bero på att han fått både kassler och ost av mig medan jag lagade mat =)

Kommentarer
Postat av: Annapajen

Skulle du trötta på den där ensama känslan får du ta och komma hit imorgon! Jag lovar trevligt sällskap, liv och rörelse =)



(ta isf gärna med mina singstar skivor) :D

2009-03-27 @ 18:03:17
Postat av: Sofia

Du är för snäll! Tror inte jag orkar åka hem i morrn men. Men skulle jag få värsta arvikaabstinensen så vet jag vart det är fest! =)

2009-03-27 @ 18:21:03
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: therese

ikke så rart marsvinet begynner å bli feit!!!:)

2009-03-29 @ 10:32:34
Postat av: Sofia

Har börjar ransonera hans hundmat nu i alla fall! =)

2009-03-30 @ 19:42:27
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofias mamma

Att kalla Eddie för marsvin var väl att ta i!! Och direkt fet är han inte, utan numera ganska normal!!!

2009-03-30 @ 22:19:38
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0