S: Home sweet home

Nu är jag och Eddie hemma igen efter en helg i Arvika. Missade första lektionen på nya kursen idag eftersom jag hellre åkte gratis bil med Mårten än tog tåget. Josefine fick vara mina öron på lektionen idag!
Moa var redan hemma efter sin Stockholmstur. Jag har fått en present! Orkar inte ta kort på den nu så det får bli nästa inlägg.

Helgen har varit bra, som en helt vanlig helg i Arvika, typ. Fest hos syster och sen Tiki Room. Har inte varit där på ett tag men det var sig likt. Var ganska bakfull första halvan av söndagen, och sen skittrött andra halvan. Såg på Mamma Mia hos syster innan vi åkte hem till mamsen för söndagsmiddag. Jädrar vilken härlig film! Syrran sammanfattade den känslan jag fick ganska bra: "Tänk om man fick leva i en musikal!" Alla är lyckliga, solen skiner, havet skimrar och de spontansjunger och dansar hela tiden. Lite kontrast mot hur vi kände oss, halvt liggandes i varsinn ände på soffan, med smak av gårdagens fylla i munnen och med snöslask utanför. Vi var ganska långt ifrån att spontansjunga och dansa då kan jag säga!

Morfar kom och hälsade på igår kväll också, för mamma hade köpt en varsinn semla till mig och syrran men vi orkade inte äta. Så morfar kom på fika och sen kollade vi på WIpeout. Har aldrig sett ett helt avsnitt förut, men jädrar vad skoj det är! Skrattar hånfullt varje gång de ska hoppa på de stora röda bollarna, för alla ser ju sååå roliga ut när de trillar ner. Och med Felix Herngren som kommentator blir det ännu bättre. Ska inte missa det på söndag! Morfar skrattade också! =)



Vi släckte alla lampor och stängde av musiken under Earth Hour på syrrans fest. Ganska mysigt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0