S: Tack och hej Scan.

Läste den här artikeln på aftonbladet.se om Scans vidriga behandling av deras grisar. På grund av slarv med bedövning har grisarna vaknat till när de slängts i ett skållkar (usch vilket hemskt ord) och skrikit av smärta. De har alltså blivit kokta till döds. Detta har inte bara skett en gång, utan på fyra olika slakterier och vid upprepade tillfällen.
Jag trodde i alla fall att djuren behandlades bättre än så i Sverige. Jag skulle vilja koka VD:n för Scan levande så får vi se om han eller hon tycker det är ett himla trevligt sätt att dö på. Jag tänker INTE köpa nån mer Scan-produkt förrän jag vet att djuren behandlas bättre.

Saxat från Scans hemsida:
"En av våra främsta ingredienser är gott om omtanke - även för djuren.

Med Scan får du svenskt kött från egna gårdar där korna och lammen betar fritt om sommaren. Våra grisar har alltid knorr på svansen, eftersom de trivs med gott om utrymme och halm att leka i. Vår stallpersonal tar större hänsyn än lagen kräver och utbildas i att ta det extra lugnt. Då mår djuren som bäst."

Jävla lögnhalsar.

Har mailat Scan och frågat hur de ska se till att detta inte händer igen. Får se om jag får något svar, lägger upp det på bloggen i så fall.

Levande kokt griskulting, någon som är sugen?

Kommentarer
Postat av: Sofias mamma

Håller med, man kunde bli vegetarian för mindre....usch så hemskt!!!!

2009-03-19 @ 22:05:21
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0