Snart helg då...

Gick till skolan en timme innan jag började idag, för min polare Erik var på uni på studiebesök med några andra verkenvrak. Det har kryllat av folk, mest småttingar, i två dagar nu för det är gymnasieinformation på skolan.

Tänkte luncha ihop med Erik men han fick sån där gratis fjäskmat, överkokt pasta och storköksköttfärssås (puh, långt ord). Och jag hade ganska nyligen ätit frukost så jag va inge hungrig. Blev en fika i stället.

Försöker få Erik att börja på universitetet, och han verkar lite sugen faktiskt. Han gillade det lilla han såg av skolan och tyckte informationen om utbildningen personal och arbetsliv var mycket intressant. Vet inte om hans betyg räcker till dock. Ganska höga på den utbildnigen. För att komma in på högeskoleprovpoängen (långt ord igen) räcker det med typ 0,2. Men sista anmälningsdagen var 15 feb. Så då måste han vänta ett halvår innan han kan göra provet, och inte börja förrän nästa vår, eller antagligen nästa höst, för jag tror inte den utbildningen börjar på våren. Inte lätt. Vore kul om han började plugga i alla fall, han sa åt mig att vi skulle skaffa en fyra i stället så skulle vi bo ihop allihop! Tänk vad billigt vi skulle bo då!! Och tänk vad kul vi skulle ha!!!

Dagens middag hör väl inte till de mest svårlagade vi gjort, men gott. Var längesen jag åt stekt potatis.


Rektig byggarmat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0