Vuxenpoäng

Idag har vi fått följa med snälla Christin och storhandlat! Mycket vuxet. Först Lidl, där det inte blev så mycket nödvändigt köpt. Lidl-Cola och choklad!! =) Och 1 kg fiskfilé.
Sen Willys, och där gick vi bananas med självscanningsapparaten! Två kilo kycklingfilé, nästan två kilo kassler, två paket falukorv, sej, lax, strömming, pasta, ost mm. Totalt har vi handlat för 1183 kr idag, och nu har vi ändå 470 kr kvar av matpengarna till mjölk och sånt som inte står sig så länge. Sju kassar fick vi ihop (fast jag har upptäckt ett litet försäljningsknep, för Willys kassar är ju skitsmå så man ska tro att man får massa mer mat än det egentligen är).

 
Handla på Willys, ty då beöver du icke gå hungrig.

Vi gick in på Djurmagasinet också, och där hittade jag en superbillig leksak (eller ja, flera) till Eddie. Han dog nästan av lycka när han fick dem.


Lyckan är gjord för Eddie!


29 spänn!!! Fast den röda har redan förpassats till hundleksakshimlen. Den är gjord av sån där icke-elastisk plast som Eddie älskar att tugga av små små bitar av tills den är helt förstörd. Detta gjorde han för övrigt i min säng. Får nog rensa lite innan jag ska sova sen. Fattar inte, när han ska sova och vara gosig, då är det Moas säng som gäller. Men ska han förstöra saker, då ligger han hellre i min säng!!
Den gröna alien-liknande saken har han bitit av tentaklerna på. Men tre av leksakerna är hela! Och han har haft dem i hela 75 minuter!!



Kommentarer
Postat av: Mammsen

Det matberget såg inte dumt ut. Även något för en vuxen att ta efter:)

2009-03-02 @ 20:51:36
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Moas mamma

Imponerande!!!!

2009-03-03 @ 15:37:40
Postat av: Sofias mamma

Nu blir det detta namn, ni är ju faktiskt TVÅ, även om Sofia nog tar mest plats....

2009-03-03 @ 15:56:00
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Jag var mycket stolt över de små liven som räknade, jämförde priser och kollade innehållsförteckningar.



Bra jobbat tjejer! Nästa månad kör vi igen!

2009-03-03 @ 20:47:45
Postat av: Sofia

Självklart blir vi med nästa månad! We love Willys!!

2009-03-04 @ 01:18:17
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0