M: Ibland är livet som student mindre kul

Idag är det måndag. Redan när jag vaknade imorse visste jag att dagen skulle vara för lång. Men jag lyckades släpa mig iväg till skolan, endast för att det var obligatoriskt. Idag har vi haft grupparbete. Vi ska skriva egna frågor till tentan nästa onsdag ( ja vi skriver egna frågor). Eftersom ingen var speciellt intresserad blev det mest prat om allt annat och väldigt lite fokus på frågorna. Men vi skarapade ihop två st, inte tack vara mig måste tilläggas. Sen efter lunch hade vi PPU (personlig och professionell utveckling, tror jag) eftersom PPU inte är något vi får betyg i, är den största delen av klassen mindre intresserade av vad PPU-gubben säger.
Jag, Therese, Johanna och Mia satt längst ner i klassrummet som trotsiga tonåringar. Vi suckade och himlade med ögonen och viskade vuxna saker som:
"Jag dööör snart"
"Kan man dö av uttråkning"
"Tar det aldrig slut"

Inte nog med det, vi skrev häftig lappar, ritade samt vikte lappar till nya häftiga saker.

Slutsats:

Vi behöver sommarlov!



Therese provar en ny look



Jag utövade mina konstnärliga talanger med hjälp av Mia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0