M: Kvisthögen

Nu händer det grejer! Jag, Sofia och Eddie var ute en sista gång för att kolla in vår fina uteplats med nyklippt gräs och trimmade buskar.
Eddie springer genast ner mot högen med kvistar (det som var våran häck innan sofia hittade sekatören) och skäller och springer oroligt(eller spänt) fram och tillbaka.
Sofia går fram till Eddie och tar med honom in så han inte ska väcka alla grannar. Jag står förvånad kvar. Sofia kommer tillbaka och säger att det är något i kvisthögen.
Vi står och tittar på högen en stund, inget händer. Vi diskuterer vad vi ska göra och vad som kan gömma sig i kvisthögen. Vi kommer fram till att Jag ska ta en kratta och peta lite för och se om något händer.Livrädd som jag var (Sofia med hon stod ännu längre bort)  stod jag på betryggande avstånd från högen utrustad med en kratta och petade lite försiktigt i högen. Inget hände. Jag petade lite mer bestämt och Sofia undrade om jag tänkte döda varelsen som bodde i kvist högen. Sen kom vi fram till att vi välter den lilla högen och ser om det är något under den. Det var det. Det var en liten...






















Igelkott (namn ej bestämt)


Gott natt

Kommentarer
Postat av: Stefan

ÅÅÅ en HAsse, det hade vi en som hette i Säffle... Hängde alltid i ett visst buskparti innan man gick till krogen. HAsse gillade öl på och även hamburgare när man gick hem från krogen. Tyvärr förolyckades Hasse för något år sedan när en 740 raggers brände över han. Men Hasse lever alltid kvar i mitt och mina kompisars minne. Därav tycker jag att ni borde döpa eran igelkott till Hasse för att hedra den bortgångne HAsse

2009-05-04 @ 08:21:52
Postat av: Sofia

HAsse? Ja, varför inte. Själv var jag lite inne på Miss Piggy, för vi kallar ju alla våra varelser för killnamn. Så i jämställdehetens namn (namn, hahaha!!!) borde igelkotten kanske få ett tjejnamn?

2009-05-04 @ 12:13:43
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Anna & Anna på TM

Anna systers förslag är Doris och Anna B tycker Pixie!

2009-05-04 @ 12:57:06
Postat av: Sofia

Haha Doris!!! Jädrar vilket fult namn! Pixie var inte lika illa. Vi får ha omröstning när min side kick Moa kommer hem! Av nån anledning tror jag Moa kommer gilla Doris...hon har en ömmande hjärta för allt och alla som är fula...

(Ole, om du läser det här, det var INTE dig jag menade, det är säkert)

2009-05-04 @ 16:15:22
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Moa

Jaa Doris!! Fast det heter mammas moster! Blev annars väldigt förtjust i Miss Piggy:)

2009-05-04 @ 16:53:24
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Chrillan

Tord Tord Tord!

Doris är ju vimsiga fisken i Hitta Nemo. Miss Piggy är en gris med halsband. Men Tord är ett fint gammalt namn som är kul att säga! (Uttalas helst med långt o-ljud, som i Moa.)

2009-05-04 @ 21:59:36
URL: http://knyttetimagen.blogg.se/
Postat av: Moa

Det e ju en tjej ju...

2009-05-04 @ 23:39:03
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Anna

Kanske SpiceTag.. ;)eller Piggelina.. Nu till sommaren och allt!

2009-05-06 @ 11:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0