S: Mina projekt

Jag är en person som ofta kommer på att jag vill förändra mitt liv. Det kan vara små saker, och det kan vara större saker. Jag blir helt uppfylld av tanken, och känner "Det här är SÅ rätt! Det här ska jag göra". Ibland blir det skit av alltihop, men ibland genomför jag faktiskt de förändringar jag bestämt. Jag är en allt eller inget-person, och går helt upp i uppgiften för att klara den. Ett tag i alla fall!

Exempel på mina icke genomförda nycker:

  - Jag kom på att jag ville börja måla tavlor för nåt år sedan. Hur svårt kan det vara, liksom? resonerade jag. Jag beställde några målardukar, en palett och massa oljefärger och penslar för en tusenlapp på nätet. När grejerna kom satte jag igång direkt. Hade kollat upp ett motiv på internet som jag tyckte var snyggt, som jag ville måla. Det gick rätt så bra, tills jag hade målat figuren i mitten blå, och sen skulle göra några gula fält mitt i. Resultatet blev ju självklart grönt, inte gult. Oljefärg tar oändligt lång tid att torka, och jag hade inte tålamod att vänta i fyra veckor tills den blåa färgen var torr och sen måla gult. Det fick bli grönt, sen åkte grejerna in i garderoben och användes aldrig igen.

  - Jag och en killkompis kom på att vi skulle resa ihop, till Brasilien. Vi bestämde oss för att söka jobb i Norge, typ rensa fisk och såna där slitjobb. Vi skulle bara jobba och jobba och spara massa pengar, sen dra ner till Brasilien i februari under karnevalen. Han var inte lika aktiv som mig vad gällde jobbsökandet, så jag sökte massa jobb åt oss båda. Tror inte jag fann något fiskrensjobb men däremot sökte jag jobb som fårslaktare. Typ "jag älskar att döda ulliga får!!"
Vi fick inget jobb, och allt rann ut i sanden när jag fick pojkvän.

  - Jag och Josefin bestämde att vi skulle spara en jävla massa pengar och dra till Australien (tyckte jag) eller Nya Zeeland (tyckte hon) och jobba ett år. Vi gjorde upp en sparplan och beställde broschyrer. Allt rann ut i sanden då jag skaffade Eddie.

Sen finns det faktiskt några grejer jag genomfört! T ex beslutet att sluta en fast tjänst och börja plugga. Att sluta vara en soffpotatis och börja träna. Samma dag som jag bestämt mig blev jag med en kollega på ett spinningpass, och efter det blev jag medlem. Var riktigt duktig ett tag, tränade på Hälsokompaniet upp till fem gånger i veckan. Men motivationen gick upp och ner, och nu är all träning jag gör typ jogging och lite sit ups, armhävningar och såna grejer. Allt för sällan, men jobbar på det! I sommar, oj oj oj,  ska jag vara duktig! Ska ta en joggingrunda med Eddie i styckåsskogen, helst varje dag!
Jag gjorde slut på ett flera år långt förhållande, inte för att kärleken tog slut utan för att jag inte mådde bra av förhållandet. Ett annat mindre men ack så viktigt beslut just då: Att glömma en kille som det aldrig blev nåt seriöst med. Det funkade skitbra, och jag kände mig så lättad när jag äntligen bestämt mig.
Sen har vi ju mina dieter: Att äta enligt GI-metoden (varade en månad i alla fall), LCHF-metoden (två veckor), inge godis (snart sex veckor).

Och nu till mitt senaste projekt! Bestämde i morse att jag ska spara så mycket pengar som möjligt i sommar och sen åka på en resa till hösten. Vet inte vart, vet inte med vem, men en vecka i solen vore skönt efter att ha jobbat en hel sommar. Har inte ett öre på banken och kommer väl inte kunna lägga undan några större summor men en veckas charter ska jag allt skrapa ihop till. Azorerna vore nåt! Otroligt fin natur och vita stränder. Eller Santorini i Grekland!
Nån som vill med? =)



Azorerna

Kommentarer
Postat av: helen

perfekt! ja jobbar aldrig helger så de passar utmærkt! sovplats finnes o allt sånt dær :) guud va kul! klem klem

2009-05-11 @ 15:48:56
URL: http://helojn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0