S: Äntligen!

Tänkte åka tåg hem idag men så tyckte mammas gubbe att vi skulle fixa i ordning mitt staket idag (eller Eddies är det ju, hade jag inte honom hade vi inte behövt nåt staket). Bra Mårten, jag tycker det var en strålande idé! =D
Vi åkte in på Bergvik och Coop Bygg. Tror ni det fanns nåt nät där eller? Nix. Jag trodde det fanns ALLT där. Och inga stolpar heller, för det hade kommit in en kund på förmiddagen och köpt alla de hade (57 st). Plantagen blev nästa stopp och där fanns det inte heller nåt nät, men väl kompostnät! Vi köpte 24 st som var ca 70 x 90 cm och lite ståltråd. Eftersom det är stela rutor slapp vi köpa stolpar, perfekt! 
Nu är staketet äntligen uppe! Eddie kan gå fritt! Så himla skönt. Vi har även fått ta över morfars gamla gräsklippare från 60-talet, en sån där gammal hederlig manuell. Vi har klippt gräs, krattat och sopat plattorna. Och klippt ner våran häck, för den består till största delen av döda gråa pinnar. Det är typ 10 grenar som har blad, resten är dött. Det blev en imponerande rishög efter att jag gått lös med sekatören. Glömde ta kort medan det var ljust ute, så ni får hålla tillgodo med några mörkerbilder.


Eddiesäkert staket!! Notera den fina nyklippta gräsmattan framför.


Morfars gamla gräsklippare, en Husqvarna. Funkar perfekt!


Såg en sån här på Plantagen. Bara 17000 kr, som hittat! Fyller ju år snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0