S: En nykter fest

Jag och Moa skulle som bekant husera Christins 33-årskalas i vår lägenhet ikväll. Nyktra skulle vi vara också, för att vi är nästintill panka båda två. Jag fick ett glas vin av en kille på festen, och Christin hade en BiB vitt till gästerna, så den nyktra kvällen blev ett minne blott. Inte för att jag blev så jättefull, men lite gravt salongsberusad kanske. Festen var trevlig, träffade en jättehärlig tjej som hette Bibbi. Blev allt lite sugen på att gå på krogen efter några glas vin så jag och Bibbi drog in till stan. Christin var en perfekt chaufför, tredje turen in till stan. Tänkte gå på Blue Moon Bar men det var typ Arvikamartenskö så det sket sig rätt rejält. Vi gick ett varv förbi alla krogar och jag förundrades över vilket enormt utbud det finns jämfört med i Arvika. Vi gick liksom och valde mellan flera olika. Flera olika!!! Inte bara ett ställe!!
- Glada Ankan? Okej! Men där var det kö. - Vi tar Harrys då. - Visst! Och där träffade vi två norrmän, en plastikkirurg (hahahaha!!! trodde bara sånt hände på film!!) och en golvläggare. Lite mer normalt yrke. De bjöd på öl och trevligt sällskap. Sen tog vi bussen hem. Trodde bussarna till Kronoparken gick 2.10 och 3.10, ganska kassa tider. Men det gjorde dom inte, eller jo, kl 2.10 går en men sen går det två stycken kl 2.30. Det är ju perfekt!!! 20 kr hem i stället för 150 kr för taxi!! I love it.

Nu är jag hemma och svullar i mig rester av smörgåstårtan som Christin gjort. Det är leverpastej i men av nån konstig anledning skulle jag inte kunna bry mig mindre just nu. Det är ju mat!! Mmmmm!
Moa sover och jag ska följa hennes exempel snart. Blir nog ingen springtur i morrn. Men förhoppningsvis lite plugg för min del, ska liksom vara klar med arbetet kl 12.00 på onsdag.

Natti natti
(bilder kommer nog i morrn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0