S: Gästföreläsning och gröt

Jag börjar inte förrän 11.15 idag!!! Detta underbara fakta gjorde att jag kunde se på Medium igår efter midnatt. Skulle ha läst lite ekstyrning innan jag somnade men det blev inte så mycket av med det...

Idag har vi tre timmars gästföreläsning, av ingen mindre än....CHRISTIAN AX!!!!

Vem fan är det undrar ni då? Jo det ska jag tala om! Han är ekonomie doktor och docent vid Handelshögskolan i Göteborg. Han har skrivit min 700 sidor tjocka kursbok i ekonomistyrning. Känner på mig att det kommer bli jätteintressant, verkligen. Men slipper nog anteckna idag, för det känns inte som att nåt han säger kommer på tentan. Då kan man bara luta sig tillbaks och kämpa för att hålla sig vaken i stället.

Har ätit havregrynsgröt till frukost idag, det är förjävla gött faktiskt!! Sist jag gjorde gröt hade vi inget äppelmos så jag hade i hackade hasselnötter (gör inte det, det var skitäckligt), dessutom hade jag glömt bort proportionerna mellan vatten och gryn. Jag fick för mig att det skulle vara lika mycket av varje, så jag mikrade en dl vatten och en dl havregryn. Resultat = gummigröt. Hällde på mer vatten och försökte mosa sönder och finfördela gummit så att det skulle suga upp mer vatten. Det gick sådär, och i kombo med  hasselnötterna blev det bara vidrigt. Men jag pinade i mig skiten i alla fall. Idag däremot, var det jättegott. Hade i lite kanel i vattnet, och sen hade jag äppelmos till. Ingen mjölk ska det vara, nej fy!!

Kommentarer
Postat av: helen

måste hålla igång nu fastæn sommaren ær på væg o solen skiner!! :) dessutom vill ja inte gå upp de ja gått ner!! Hur gåre m dei o plugg o jobb?? :)

2009-05-06 @ 10:25:43
URL: http://helojn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0