S: Glöm det jag sa

Jag tar tillbaka allt jag skrev igår, om att jag tar det lite lugnt och struntar i om jag kör på tentan. Det gör jag inte alls!! Jag vill vill vill klara tentan!!

Idag har den där välbekanta känslan av panik blandat med ångest infunnit sig.
Tänk om jag känner mig lika olärd i morgon som jag gör idag!
Tänk om jag inte kan svara på en enda fråga!
Tänk om jag blandar ihop Henri Fayól och Henry Ford??
Tänk om jag får minst poäng av alla??
Tänk om alla klarar tentan utom jag?
Tänk om jag lär mig massa idag men får en black out när det verkligen gäller!

Det är många ångestframkallande "tänk om" just nu. Dessutom har jag skrivit upp fel saker om organisationsteorins "klassiker", Ford och gänget, så jag måste skriva om allt. Men jag kanske lär mig lite under tiden. Josefine har redan kastat in handduken och tänker inte göra tentan i morrn. Jag fick som tur var låna hennes etikbok eftersom jag inte har någon egen.

Vädret är på min sida i alla fall, regn, hagel och blåst. Inte ens Eddie vill gå ut.

NU är det dags. Ska spärra facebook på datorn, stänga av ljudet på mobilen, dra ur sladden ur tv:n. Ring mig inte, sms:a inte. STÖR EJ! Det är dags att lära sig 10 veckors föreläsningar och två böckers innehåll. Jävla mig!! Varför lär jag mig aldrig? Varför känner jag mig helt omotiverad ända fram tills dagen före tenta???

23 timmar kvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0