S: Grillkväll

Ikväll har vi haft fulla lägenheten i folk. Eller nästan i alla fall. Först kom Christine, Stefan och Pontus på besök, sedan Emma och Erika. Stefan och Pontus gick hem ganska fort igen, de ville bara in och leka lite med Eddie.
Vi har grillat!! Älskar vår nygamla grill, fast den är utan galler. Jag är nog ingen naturbegåvning på att tända en grill tyvärr. Jag har så svårt för att få skiten att börja brinna. Är kanske för snål på tändvätska? Det var först när Erika kom som vi fick ordentlig fjutt på den. I alla fall, jag la frysta kycklingfiléer i currymarinad igår kväll som fick tina i marianden tills idag. Till det hade vi sallad kvar sen igår, som vi drygade ut med ananas, mango och knaperstekt bacon. Kan inte med ord beskriva hur gott det var! Erika grillade också kyckling, och halloumiost. Första gången jag smakade på det, det var jättegott!
Vi har sett på Ugly Betty, The Mentalist och bombat Christine med förslag på tjejnamn till bebisen ifall det nu blir en tjej. Gunhild? Siv? Ida? Miriam? Agnes? Nellie? Ester?
Nu ska jag lägga mig, blir en lååång dag i morgon med organisation och etik  med start klockan åtta. Är så trött så jag håller på att trilla ihop redan nu. Hur ska det då kännas i morrn när klockan ringer sju??



Erika grillar ost. Notera polisbilen i bakgrunden, vad har grannen gjort nu då?? De släppte av en långhårig människa, tror det var en kille, som de hade handbojor på. Personens pappa (?) stod och väntade när polisbilen kom. Det händer så mycket coolt på Kronoparken!!!


Kyckling, halloumi och tomat.


Christine och Emma ler stort.


Sallad med mango, ananas och bacon, och grillad kyckling till. En tiopoängare!


Christines konstiga gravid-mat. Räkcocktail, melon och druvor. Det var inge gott sa hon.


Till efterrätt hade jag gjort rabarberpaj med kolasmak. Kokade rabarbern i kolasmet och hällde sen allt i formen och hade smuldeg på havregryn, mjöl, smör och farinsocker på. Det var gott, men inte nåt godare än vanlig smulpaj. Mycket jobb för lite verkstad kan man säga. Vaniljvisp hade vi till, min favorit!! Skulle kunna äta en skål med bara vaniljvisp och skippa pajen!
 

Eddie satt troget vid Emmas sida medan hon åt paj.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du får gärna ta med en del av din matlagningslusta hit till Arvika. Betalar gärna om någon lagar:) kramar i massor

2009-05-27 @ 17:09:01
Postat av: Sofia

Vägrar grilla på en elgrill bara så du vet!

2009-05-27 @ 22:43:47
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0