S: Krångel, plugg och sen andas ut

Skulle träffa Josefine kl tio i biblioteket, efter att ha klistrat ihop våra två arbeten till ett första utkast. Men det sket sig rätt rejält, för mitt jävla internet bara tvärslutade att fungera. Vilket gjorde att jag inte kunde plocka upp arbetet som J skickat på mailen. Stängde av datorn två gånger, startade om modemet, provade att reparera anslutning, diagnostisera anslutning, svor lite, suckade högt, men inget hjälpte. Ringde supporten och efter två samtal och lite mer omstarter av både modem och dator fungerade det igen. Kom iväg till bibblan lite efter tolv i stället.

Nu är arbetet klart, och jag är väl ganska nöjd, även om jag räknar med att vi får komplettera. Enligt Emma som gått samma kurs brukar läraren ge typ alla komplettering och även såga allt man skrivit och idiotförklara en på seminariet. Så jag vet vad jag har att vänta. Känns i alla fall som en stor sten fallit från mitt bröst med detta klart. Nu är det bara tre ännu tyngre stenar kvar att bära på!

Skrev ut alla övningsuppgifter och facit inför tentaplugg också. Med en sida kvar strejkade skrivarhelvetet igen. Nu måste jag köpa en magentafärgad patron, för att "bläcknivån är för låg för säker skrivardrift". 135 kr la jag ut på den gula, och kunde skriva ut ungefär 40 sidor. Kul, INTE. Men nu hoppas jag att jag slipper köpa nån förrän jag fått CSN-pengar. Tror inte jag behöver skriva ut nåt närmaste veckan.

Nu ska jag möta Moa som är på väg hem från skolan. Hejs hejs så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0