S: Mätt som en sprätt

Blev inge bloggande för mig igår, hade inte tid. Erik kom på besök i går eftermiddag med en bag in box vin till oss. =) Vi satte oss ute på baksidan och vips! så kom solen fram. Vitt vin i kvällssolen, det var riktigt najs. Det rann ner som vatten. Sedan lagade vi mat, örtkryddade köttbullar i tomatsås med klyftpotatis. Och ännu mera vin till det. Spelade guitar hero och sjöng sing star, sen tog jag årets första fästing på en hysteriskt rädd Eddie. Eftersom jag skulle ta med Erik till skolan idag på studiebesök klockan nio gick jag och la mig vi halv ett. Moa och Erik satt uppe längre. När klockan ringde i morse var jag inte så sugen på att öppna ögonen alls, och jag misstänkte att inte Erik var så pigg heller. Moa började åtta men hon låg också kvar i sängen. Så det blev en sovmorgon i stället, och nu har vi precis svullat i oss en enorm brunch bestående av äggröra, bacon, scones med ost och marmelad och hallon- och blåbärssmoothie. Måste ju visa Erik hur bra vi är på att laga god mat! Nu är jag så mätt så jag orkar knappt skriva ett blogginlägg, än mindre vara fyndig.

Vi hade intressanta diskussioner när vi åt, som t ex hur kärleken mellan King Kong och hans lilla blonda tjej skulle ha funkat om han inte hade blivit dödad. Han kanske ville bo i djungeln medan hon är en storstadstjej. Och tänk om de skulle ha intimt umgänge! Hon lär ju spricka som en överkokt julkorv, var Eriks teori. King Kongs organ lär ju vara större än hela hon. Och hur det skulle vara om Leif Loket Olsson skulle vara Sveriges modeikon nummer 1, med en stor modeblogg. "Leif Loket Olsson - Mannen bakom dubbelhakorna" skulle bloggen heta. Intressant tanske.

Nu ska vi smälta maten framför tv:n. Erik fann Dr Snuggles så jag får väl kolla på det. Vi ska åka till Arvika om en timme ungefär, det blir grilla hos Peter i kväll och jobb i morrn. Ska jobba med Janne, det ska bli kul för det var skitlängesen! Åker tillbaks till Kd efter jobbet för Christin ska ha sitt födelsedagskalas här på lördagkväll.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilken tur att jag inte stannade i stan och gick på föreläsningen när inte du heller var där då :) När du skickade mms:et igår tänkte jag att nog inte skulle ta dig upp ur sängen idag. Var lite därför jag bestämde mig för att åka hem till hagfors :)

2009-05-15 @ 15:40:32
URL: http://josefinestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0