S: Plugg

Blir inte lika mycket bloggande för mig nu, det är ju slutspurt inför sommarlovet med bara massa plugg. Vad har jag gjort idag till exempel? Pluggat! Först lektion mellan åtta och tio, där läraren förklarade hur han rättar tentorna och vad som krävs. Hade fel angående hur många som kuggar på första försöket, jag trodde det var 70 % men det var det inte sa Rune, utan bara 67 %. Herregud. Två tredjedelar. Sedan blev det plugg både i biblioteket och hemma med Josefine.

Har ställt in mig på att få göra omtentan i augusti. Det är inte så att jag gett upp redan, jag vill ju såklart klara den, dels för att jag vill slippa öppna bokhelvetet igen och dels för att jag inte vill ta ledigt från jobbet 15 augusti för att göra en tenta. Sen vill jag inte bryta min svit heller, har aldrig fått underkänt på något prov och vill inte få det nu heller. Men orkar inte panikplugga och nöta in grejer, för direkt efter tentan på fredag är det dags att börja läsa på nästa. Jag tar det lite lugnt, gör mitt bästa, hoppas jag inte gråter om det går åt helvete, och satsar på att klara ekonomistyrningstentan i stället. Den känns ännu mindre rolig att plugga på i sommar. Kalkyler och skit, usch. Ska bli skönt att slippa ekonomi i höst måste jag säga. Nu har jag inga mer lektioner heller, så denna och nästa vecka ska ägnas åt plugg i biblioteket. Slipper passa tider, och får sova lite längre!


Dessa muntergökar är det jag läser om:

Frederick Winslow Taylor, grundare av Scientific Management


Mary Parker Follett, en kvinna före sin tid


Henri Fayól, bister fransos med idéer om administration och ledarskap

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du gör säkert helt klart så gott du kan och det är bra nog. Och du är bättre än du tror!!

2009-05-27 @ 22:30:22
Postat av: helen

God morgon!

Kom igen! Kæmpa på! ja beundrar er verkligen som pluggar alltså. . ni BLIR ngt! va e man sjælv liksom? hehe. . nej sofia skærpning du klarar detta!! Kram ;)

2009-05-28 @ 08:34:57
URL: http://helojn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0