S: Sofia sekatör och Moa scissorhands

Stolta trädgårdsägare som vi är med nytt staket, kände vi hur det började spritta i fingrarna av lust att förfina vår lilla täppa ytterligare. Moa gick lös med en sax på grästuvor och brännässlor, och jag friserade häcken ännu mer. Döm själva om det blev finare! =)


Före: massa grästuvor runt de torra häckpinnarna. Det var i och för sig det enda gröna i vår trädgård,
för som ni ser är resten dött brunt gräs.



Efter: De gröna tuvorna är borta, kvar finns bara torr, brun gräsmatta och lite jordhögar. Om ni tittar riktigt noga ser ni att häcken har blivit om möjligt ännu lite glesare efter min framfart.


Ruttna stubbar, som Moa drog upp med händerna. Jag känner mig som Hulken! sa hon.


Dirty hands, check!


Döda häckpinnar. Ju mer jag klippte, desto mer dött fann jag. Ett fint hem för igelkotten!
Har dock inte sett honom/henne på hela dagen.

Kommentarer
Postat av: Sofias mamma

Lite gräsfrön kanske vore bra? Garanterar att det kommer se bättre ut efter ett tag....kramar i massor, de mesta till Eddie:)

2009-05-05 @ 19:51:11
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ska prova det om det inte tar sig av sig själv. Skulle vilja elda upp skiten ju, men det uppskattas nog varken av grannar eller hyresvärd! =)

2009-05-05 @ 20:31:14
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0