S: Sommarjobb

Chefen ringde nyss. Hade själv tänkt att ringa honom denna veckan och höra när jag ska börja jobba i sommar. Precis som jag misstänkte har han inte behov av mig förrän efter midsommar. Det är då mina kollegor börjar gå på semester, så före dess är de redan full styrka och då behöver de ingen extra. Chefen skulle se om han kunde lägga nån semestervecka före midsommar, i så fall får ju jag jobba. Och jag sa att jag kan hoppa in direkt nån är sjuk eller vill vara ledig. Så jag är nästan säker på att jag får jobba nån enstaka dag, men ändå! Självklart vill jag helst börja jobba heltid direkt efter sista tentan som är 5 juni. Vill ju tjäna pengar!! Om jag inte jobbar nåt före midsommar kommer jag få i runda slängar 0 kr i lön i slutet av juni. Trevligt! Och sista CSN-utbetalningen, som vi får 25 maj, är bara på 5000 kr. Får i alla fall semesterersättning plus lön för tre lördagar då också. Men ändå, det blir inte alltför fett att leva på i TVÅ MÅNADER!!! Tur att festivalbiljetten är fixad redan! Jag kan ju inte tvinga dem att låta mig jobba när jag inte behövs. Personal kostar ju pengar, det fattar vem som helst. Kan vara nöjd att jag ens har ett sommarjobb, det är inte alla som har det.

Fast mitt största problem är inte pengarna, utan hur jag ska härda ut i dryga två veckor utan ett skit att göra! Två veckors ledigt!!! När ingen annan är ledig! Ska jag bo i Karlstad eller hos syrran? Kommer ju inte ha råd att betala henne någon hyra. Jag kan ju knappast shoppa på min lediga tid, inte fika heller. Här i Kd har jag i alla fall en uteplats med kvällssol. Men inget sällskap, om nu Moa får jobb i Stockholm. Jag kommer klättra på väggarna!

Aktiviteter som är gratis som jag kan sysselsätta mig med:
  - Promenera med Eddie
  - Jogga med Eddie
  - Sola (om det nu är fint i början av juni, det finns ju en anledning till att alla vill ha sen semester)
  - Fönstershoppa (fast jag blir bara deprimerad när jag ser massa grejer jag vill ha men inte kan köpa. Vi hoppar den)
  - Låna böcker på bibblan och läsa
  - Plugga till omtentan i organisationsteori (räknar med att inte klara den och då har jag omtenta i augusti)

Mer förslag någon??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0