S: Söndagsfilosofi

Gjorde typ inget vettigt igår, bläddrade lite i kursboken bara och insåg att jag fattar mindre och mindre ju mer jag läser. Sorgligt men sant. Kom på en del grejer igår, för i brist på andra saker att göra tänker jag så att hjärnan knakar (vilket töntigt uttryck, hjärnan knakar ju inte heller!!).

  - Varför vill Eddie alltid gå tio cm längre än kopplet räcker? Han hittar alltid något superintressant preciiis utanför hans räckvidd som gör att han drar som bara den. Hade kopplet varit tio cm kortare, hade den superintressanta fläcken varit precis där han står nu! 

  - Varför ska jag fortsätta med ekonomi i höst? Jag har kommit på att anledningen till att det är så svårt att komma i gång och plugga är för att jag tycker det är så SATANS OINTRESSANT. Den här kunskapen går inte att använda i vardagen. Då blir det himla svårt för mig att ta mig i kragen och börja läsa, när jag inte tycker det är intressant över huvud taget och det inte heller kommer hjälpa mig vinna i TP. Fick nästan en uppenbarelse igår, typ "du ska inte läsa mer ekonomi, för du tycker inte det är roligt". Aha! liksom, har inte fattat det förrän nu. Trodde bara jag var den sämsta, minst motiverade studenten nånsin. Så nu har jag bestämt att det blir miljövetenskap till hösten. Woho! Gött med ett beslut!

  - Varför ska man hålla på och tråna efter någon som inte vill ha mig? Nu, precis NU har jag slutat med det. Nån stolthet har jag i kroppen. Sen tror jag det är dags att använda mig av min singelfrihet. Varför lever jag som en jävla nunna när jag inte behöver?? Ut och ha lite kul för helvete! Skärpning ska ske.

  - Varför är det så himla svårt att hålla sig vaken på föreläsningarna? Etiken tycker jag är skitintressant men ändå sitter jag där och blinkar och blinkar.

Och en sista fråga, som jag kom på nu:

  - Varför gjorde jag gröt till frukost idag när jag inte var sugen??? Smakar blä.

Kommentarer
Postat av: Anonym

enda anledningen till att läsa ekonomi är om man vill tjäna mycket pengar, för intressant är det bara inte fast endel föreläsningar kan va intressanta. desto mindre ekonomi i dom desto mer itressant =)

ändå gött att ha 20p i företagsekonomi det ser bra ut på pappret, go Sofia!!

2009-05-11 @ 11:35:42
Postat av: helen

va! lika. . :p hehe njaa. . de sæger att vi inte ær de med :) mm de renoverar husete de køpt av mor o far! ska bli intressant o se de har rivit køket o en vægg. . shit! :) allt bra? skedde de nø kul i helgen? KRAM

2009-05-11 @ 12:16:21
URL: http://helojn.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Kristian: Ja visst ser det bra ut att ha läst ekonomi, det har man nog nytta av vilket jobb man än söker. Ska "bara" klara av två grupparbeten och två tentor innan jag får sommarlov, sen kör jag med lite mer motivation till hösten! =)



Helen: Era ögon är ju skitlika! Ni har ganska lika röst också, och pratar på samma sätt ungefär. Festade ju med Erik för inte så länge sen och då var Jonas med, fattade inte att han var ihop med din syrra men det gick upp ett ljus när de kom in ihop i lördags! Hände inte så mycket skoj i helgen, jobbade och tog det mest lugnt. Mycket skola nu som jag inte tagit tag i än men borde snart, väldigt snart!

2009-05-11 @ 12:42:16
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: helen

hehe jaså.. jo kanske då =) mja jo de har vart ihop i snart typ 9-10 år :p hehe. . nice! fæn. . kom hit t oslo snart då så fixar vi ihop något skoj! sola o bada o mår gøtt ;) kram

2009-05-11 @ 13:40:31
URL: http://helojn.webblogg.se/
Postat av: Anonym

varför tror du att det är Kristian som har skrivit första kommentaren? -det är jag, GUD som talar till dig via din bloggish!

2009-05-11 @ 22:06:31
Postat av: Sofia

Ja du Kristian, ska förklara precis hur jag kände igen dig!

1: Du har verkar ha erfarenhet av företagsekonomi A

2: Du skriver 20 p, vilket det var på en termin när du läste. Nu är det 30 hp på en termin.

3: Du har samma IP:nummer som Chuck Norris.

2009-05-11 @ 22:12:09
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Anonym

du kan inte säga att 3an är ett rimligt skäl då chuck norris och gud är riktigt bra polare. gud känner till företagsekonomi dessutom! men 20p där klarar jag nog inte komma undan. dääääämmmmmn!

2009-05-11 @ 23:55:09
Postat av: Sofias mamma

Njut av livet och att du är singel. Inte ska du väl sitta hemma och vänta??? Nääää, det behöver du inte!! Kramar i massor

2009-05-12 @ 14:48:23
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0