S: Filmkväll

Jag har nu sett Flickan som lekte med elden, del två i filmtrilogin om Lisbeth Salander och Mikael Blomkvist. Jädrar vilken bra film!!! Tyvärr var en del av dialogerna riktigt krystade men vad gör det när storyn är helt fucking amazing!! Och Lisbeth är så jädra cool! Blir sugen på att läsa de tre böckerna igen för man får så mycket detaljer i dem som inte hinns med i filmen. Men ändå, det här är en av mycket få filmer som jag tycker är asbra trots att jag läst böckerna som de baseras på, för böckerna är ju alltid mycket bättre. Så om filmerna är asbra och böckerna bättre, kan ni ju gissa hur bra böckerna är!! Nu längtar jag efter upplösningen i Luftslottet som sprängdes. Får kanske bli biobesök på den.

Annars då, undrar ni säkert (inte)? Jag är fortfarande lite konstig efter svinsprutan, för så här trött som jag varit sedan i lördags brukar jag inte vara. Det var en riktig plåga att gå upp i morse för jag var så trött. Föreläsningen idag var fartfylld och intressant men ändå kände jag mest för att luta huvudet mot väggen och sova lite. Sov drygt en timme i eftermiddags så jag borde inte vara trött nu, men det är jag. Har även lite molande huvudvärk och känner mig näst intill illamående ibland. Vi bunkrade upp med julmust och lösgodis till filmen men jag tog bara tre såna där mini-Mars och ingen must för jag var inge sugen. Bara tre stycken!!! Ett säkert tecken på att jag inte är mig själv. Är fortfarande förkyld också, vilken jävla skit! Knaprar esberitox, nio tabletter om dan, men än kan jag inte påstå att de var värda 169 kr. Är lite slemmig i halsen och hostig. Fick en härlig hostattack på föreläsningen förut. Alltid lika kul när det händer! Och armen som jag blev sprutad i är fortfarande öm och stel.

Nog tjatat om mina krämpor, nu ska vi se framåt! Och vart ska vi se då? Jo, till torsdan när jag får åka till Arvika igen och träffa min bättre hälft. Och till fredag när vi ska götta ner oss i soffan och se på På spåret, ett av mina favvisprogram! Och till den 18 december när vi ska åka till Stockholm! Hotell och tåg är bokat nu. (Tack mamma för hotellchecken, vi sparade minst 600 kr på att använda den.) Och till den 23 december då vi ska ha den traditionella uppesittarkvällen. Och till julafton med alla gotterier, som Janssons frestelse, hemgjorda köttbullar, sill och julskinka med stark senap på. Mmm mmm MMMM!!!

Nu ska jag surfa lite, och sedan krypa ner i sängen och läsa Undergång.



Kommentarer
Postat av: Mamma¨

Nu kommer en bamskekram från mamma som bara gråter och mår skit.....

2009-11-30 @ 23:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0