S: Förkylning!

Jag har flera gånger tidigare bloggat om att jag aldrig blir förkyld. Sedan jag första gången yppade denna mening i min blogg har jag varit förkyld två gånger. Micke klarade sig undan båda gångerna, tills i helgen då han blev förkyld och hade lite feber och ont i halsen. Då jag inte direkt höll säkerhetsavståndet på 10 meter medan vi sågs började jag igår känna mig konstig i halsen. Idag: Jajjemän, ont i halsen! Och dessutom har jag nu på kvällskvisten nysit två gånger, ögonen känns lite irriterade och jag känner mig allmänt på-väg-att-bli-förkyldig. På fredag ska jag ta grissprutan är det meningen, men blir jag förkyld får jag inte ta den. Så jag ska göra allt i min makt för att förhindra att förkylningen bryter ut. Har ingen echinacea men kanske en c-vitaminbomb i form av en deciliter limejuice gör susen?

Tips på mirakelkurer som förhindrar förkylning emottages tacksamt.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tusan att du inte har nån Echinacea, det brukar ju funka på dig....köp så fort du kan!! Krya på dig och försök att sova, det är bra medicin....kramar

2009-11-25 @ 23:10:51
Postat av: Sofia

Ja jag ska köpa i morrn!

2009-11-25 @ 23:16:14
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0