S: Abborrar och huvudvärk

Jävla kukhuvudvärk!! (Hahaha, kukhuvud, huvudvärk, HAHAHAHA!!! Dålig humor, jag??) Har haft en nästan oavbruten molande huvudvärk i över ett dygn. Det blev bättre igår kväll av treon, men så smög värken på igen lagom till sängdags. Vaknade tio fem av en riktigt dunkande, mördande huvudvärk som bara brukar besöka mig då jag är riktigt bakfull. Gick upp och tog en treo till och somnade om.

Tänkte att denna huvudvärk kan bero på att jag drack för lite igår, och har därför druckit mer än en kamel idag. Har värken gett sig? Icke!! Känner mest av allt för att lägga mig och vila, men nu är klockan så mycket så somnar jag nu kommer jag inte sova i natt.

Har i alla fall läst igenom seminarietexterna tills i morrn, vilka handlar om vetenskap och pseudovetenskap. Har läst om slagrutor, new age och astrologi. Ganska intressanta fenomen! Astrologi är ju en sån grej som i alla fall jag inte tror det minsta på, anledningen till att jag ändå läser mitt horoskop ibland är i rent underhållningssyfte. Jag menar, det som står i dessa små rutor i dagstidningarna är så generella att de passar in på i stort sett vem som helst. Och eftersom det endast finns tolv olika stjärntecken, skulle denna beskrivning då passa in på en tolftedel av jordens befolkning (ungefär 560 miljoner människor)? "Humor, nöjen och glada människor att prata med ger dig en härlig måndag. Du vill se allt positivt." (Tvillingarnas horoskop idag enligt Aftonbladet.) Nä, tror inte det du.

Idag har vi pratat vetenskap med anledning av det kommande projektarbetet, himla passande då morgondagens seminarie handlar om just det. Vår grupp fick en hel del gratis där kan man säga. Vi har även pratat om hur projektarbetet ska utformas. Redan på A-nivå ska det skrivas ett så kallat abstract i början av arbetet, alltså en sammanfattning av rapportens innehåll på engelska. Hoppas Lovisa och Angela är bättre på engelskt fackspråk än vad jag är! Vi fick i alla fall grönt ljus för idén om Nilabborren från Pär, som vi valde till handledare. Han är biolog, så vi tyckte det var passande att få feedback från honom på grund av arbetets karaktär. Tror detta kommer bli kanoners, jag känner starkt för ämnet och det finns nog en hel sjö att ösa information ur (hahah, sjö, Nilabborre, HAHAHAHA!!) då det har skrivits en hel del om problemet.

Nej, nu ger jag upp och lägger mig på sängen ett tag. Behöver ju nödvändigtvis inte somna, eller hur?



Lite större än Mjögsjöabborrarna!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Är det bara huvudvärk du har? Har du feber eller muskelvärk också??

Kram från mamma orolig

2009-10-12 @ 18:54:53
Postat av: Mamma

Kom på en annan orsak till huvudvärken. När kollade du synen senast?

2009-10-12 @ 19:14:53
Postat av: Sofia

Ja mamma det är bara huvudvärk och nej, jag har inte testat synen på bra länge och vet att jag ser dåligt med linserna, men att det skulle orsaka huvudvärk nu när jag sett dåligt i ett halvår tror jag inte.

2009-10-12 @ 19:50:55
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0