S: Det är något fel på min hund

Idag har jag inte hört en endaste raket, och inte Eddie heller skulle jag tro. Han gick så glatt på promenad i morse, och även förut vid lunchtid. Under eftermiddagen har han mest sovit i min säng, precis som igår. Han har det för bra lillplutten!
I alla fall, när eftermiddagen började övergå i kväll ville han ut. På med kopplet, och så ut genom dörren...och där tog det stopp. Vet inte varför, men han vägrade gå igen. Visst kan jag tvinga med honom, för hans 4,5 kilo bjuder inte på något svårare motstånd, men det känns grymt när han inte vill. Lyfte upp honom och bar iväg honom till skogen där jag släppte ner honom och sa åt honom att han inte fick gå hem förrän han hade kissat. Så det gjorde han, sen gick vi hem. Försökte igen nu, för då jag suttit framför datorn och ältat Nilabborren hela långa dagen känner min kropp för att röra lite på sig. Mutade med godis så jag fick på kopplet, men utanför dörren ville han inte. Kastade ut lite godis, som han gick ut för att äta. Lurad!! Stängde dörren så han inte kunde smita in. Drog med honom igen, kastade godis på marken men han brydde sig inte utan ville hem. Inte ens när jag drog fram honom till godiset och försökte stoppa en bit i munnen på honom ville han ha. Så jag gav upp. Och nu ligger han i fåtöljen igen. Säkert jävligt bajsnödig, men han får skylla sig själv.



"Jag har det bättre här, det jag har det lugnt och skönt, och kan lukta på mina egna fisar"


Kommentarer
Postat av: Moa

Men lilla Eddisen då... Han saknar nog mig:) Eller så kanske han har fått en höstdepression?!?!?!

2009-10-21 @ 11:04:53
Postat av: Sofia

Vet inte vad det är, men lurade honom i morse genom att gå samma vanliga runda fast åt andra hållet. Funka skitbra! =)

2009-10-21 @ 15:22:13
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Mamma

Stackars Eddie. Det är säkert raketerna som han är rädd för så fort han kommer ut, jävla dårar!!!

2009-10-21 @ 16:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0