S: Det obligatoriska söndagsinlägget

Satan vad helgerna går fort! Kom till Arvika i torsdags, såg fram emot en lååång helg men vips så var det söndag eftermiddag och dags att åka hem igen.
Helgen var mycket trevlig! Träning på atleten (har fortfarande asont i bröstmusklerna och tillhörande muskelfästen) och sedan kycklingpaj och idol hos Josefin och Peter på fredagen, och ett välbehövligt besök hos syster på lördag. Vi har knappt pratat med varann på flera veckor så vi hade en del att ta igen! Hann även med ett besök till Bergs Klätt igen, trevligt. Jobbade igår också, det höll jag på att glömma.

Nu väntar en vecka med en enda föreläsning och resten av tiden ska vi skriva projektarbete. Det är sista momentet i första delkursen. Om två veckor har alltså halva terminen gått! Shit vad tiden går fort. Då vi är morgontrötta både jag och Angela ska vi inte mötas förrän klockan elva i morgon, härligt! Just nu känner jag mig noll motiverad för att skriva ett arbete. Jag vill att allt ska vara perfekt; språket ska flyta på, innehållet ska vara relevant och intressant, det ska se snyggt och propert ut osv. När det gäller skriftliga grejer är jag extremt petig, och kan alltså inte lata mig så som jag gjort hittills. Jobbigt!

Om en månad drygt har vi seminarie på två skönlitterära böcker. Jag har läst cirka 100 sidor av 700 i den ena, och inte ens öppnat den andra. Tänker därför lägga mig redan nu och börja läsa Vilhelm Mobergs Nybyggarna. Hoppas, hoppas den är lättläst!

Hejs hejs så länge


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den är lättläst....saknar redan Eddie!

Nattkram

2009-10-18 @ 22:43:53
Postat av: Sofia

Läste några sidor igår och den var både intressant och lättläst!

2009-10-19 @ 10:20:34
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Moa

Kan du inte se filmen istället?

2009-10-21 @ 11:07:00
Postat av: Sofia

Vet inte om det är tillåtet, och så brukar det ju alltid vara en massa som man missar i filmen. Boken är faktiskt bra, så jag ska nog traggla mig igenom den!

2009-10-21 @ 15:23:24
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0