S: En vanlig dag

Större delen av dagen har , tro det eller ej, ägnats åt projektabetet. I morse hade vi möte med vår handledare, efter det gick Lovisa och jag hem till mig för att kolla på den prisbelönta dokumentären Darwins Nightmare. Den rekommenderas varmt, även för er som inte är ett dugg intresserade av Nilabborren. SVT visar den med jämna mellanrum.

Efter att ha lagat mat, och tagit en oförtjänt tupplur kom jag äntligen igång med skrivandet. Dock märkte jag att ju mer jag skriver och letar efter info, desto mer hittar jag som jag borde ha med och ändå har jag inte kommit till själva kärnan av problemet. Hur jag ska få ihop alla spretiga fakta till en begriplig, intressant och lättläst text har jag ingen aning om i dagsläget. Men, det löser sig. Ska ju inte lämna in förrän nästa onsdag kl 10.00. Tid finns än!

Nu ikväll hade jag tänkt kolla på Desperate Housewives, men då Erik ville se en fotbollsmatch och jag ännu hellre vill se Greys i morrn, bytte jag bort hemmafruarna. Då kan jag ockupera tvsoffan i morrn kväll utan dåligt samvete!

På torsdag ska jag på bio, woho! Ska se Bröllopsfotografen. Är helt säker på att jag kommer gilla filmen, för Ulf Malmros brukar göra bra grejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0