S: Glasögonorm

Mamma tror att min icke övergående huvudvärk kan bero på att jag ser dåligt. Ja jag har linser, men jag ser väldigt dåligt med dem. Det var säkert ett år sedan jag köpte dem, om inte längre, (har en ovana att ha mina månadslinser i två, tre och ibland fyra månader innan jag byter) och jag var inte nöjd ens när de var nyinköpta. Har svårt att känna igen folk på längre håll!

Men med mina glasögon ser jag som en hök. Jag tycker de är snygga, mina 4800 kronorsglasögon, enda nackdelen är att jag får pyttesmå ögon i dem. När man är närsynt som en mullvad som jag är, förminskar glasen ögonen. Det är därför jag inte brukar ha dem, mer än de två minuterna det tar att gå från sängen till badrummet på morgonen för att tvätta händerna och sätta in linserna. Om ni däremot har sett nån stereotypisk filmnörd med glasögon tjocka som flaskbottnar där ögonen blir skitstora, ja då beror det på att personen i fråga är långsynt.

I alla fall, det jag skulle komma fram till är att jag ska ha glasögon i morgon, för att se om huvudvärken går över. Gör den inte det, ja då är det väl nån hjärntumör eller nåt.

Klart slut från Sofia "Four Eyes" Littorin


Glasögon, hell yeah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0