S: Kväll

Är riktigt nöjd med min dag! Projektarbetet lossnade lite, jag har lagat mat (eller ja, jag gjorde bechamelsås till fiskbullarna, Erik var potatischef som vanligt), tvättat och hängt en maskin med en miljon strumpor och trosor, dammsugit hela lyan, fuskstädat badrummet och dessutom städat mitt rum inför finbesöket i morrn! Och med ett avsnitt Greys på det blev dagen perfekt. Åh vad fint det var att Meredith ställde upp för pappsen med en bit av sin lever! Det kom allt en liten tår i ögat. Skulle själv ha gjort samma sak för mina nära och kära om det behövdes.

Min hund fortsätter att promenadstrejka, nu på kvällskvisten lurade jag honom med två skivor ost. Då gick det bättre! När han kissade: "DUUUKTIG PÖJK" och en ostbit. När han bajsade: "JÄÄÄÄÄTTEDUKTIG PÖÖÖÖJK!!!!" och en hel skiva ost. Vet inte varför, men det är när vi är precis utanför ytterdörren som han protesterar mest. När jag släpat med honom en bit går det bättre. Han fick världens spel förut, först på Gösta som han skakade livet ut extremt våldsamt och högljutt. Sedan på uteplatsen sprang han runt runt och glädjeskällde ett tag innan han gick in. Nu ligger han i sängen och göttar sig. Bjuder på bilder från mitt nystädade rum:



Lägg väl märke till den bäddade sängen, fixad endast för fotograferingen. Lägg även märke till den avskalade stilen utan gardiner och bristen av dyr konst på väggarna.  


Mitt altare med bilder på mina kära vänner, som jag träffar alltför sällan.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver med inlevelse och det blir både skratt och en tår....nattikramar till er båda

2009-10-21 @ 23:49:39
Postat av: Sofia

Fick du en tår i ögat, av det där?!? Herregud vad du måste vara känslig!

2009-10-22 @ 01:00:46
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Kriss kross

Tror jag vet varför Eddie promenadvägrar. Erik har på fyllan råkat pinkat in sitt revir precis utanför eran ytterdörr och därav känner sig inte Eddie välkommen ut. Måste va så.

Tyvärr har jag inte samma inlevelse som Maggan så ingen tår här...

2009-10-22 @ 17:31:12
Postat av: Sofia

HAHA!! Att jag inte tänkte på det, ska genast konfrontera Erik! Men regnet måste ha spolat bort revirpisset för idag har Eddie följt med helt frivilligt!

2009-10-22 @ 21:22:36
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0