S: Snart så...

Herregud vad jag längtar tills i morrn klockan 15.00! Eller ännu mer till kvällen, då jag tagit med Eddie och mitt pick och pack på tåget till Arvika och ligger bekvämt tillrätta i Mickes soffa för en lugn kväll av göra-absolut-ingenting-anstängande-över-huvud-taget.

Efter oppositionsseminariet i morrn är första delkursen slut, och jag får tre härliga dagars ledigt då jag inte har något skolarbete hängande över mig, inga kapitel som borde läsas (eller jo, två skönlitterära böcker men det kan vänta tills måndag), inget projektarbete som ska skrivas. Inget dåligt samvete alls! JÄVEL VA GÖTT!!

Idag har jag varit i bibblan några timmar med Angela och läst och detaljstuderat arbeten om bananer, vindkraft, biogas och tigrar. Väl hemma blev det en paus för jag har känt mig så himla tung i huvudet ända sedan igår och tänkte att en power nap skulle lösa problemet. Det gjorde det inte. Sedan fortsatte jag läsa om torv, kravmärkt öl, bioenergiodlingar i Tanzania och ellastbilar. I början av dagen var jag mer engagerad och gav mig på varje arbete med stor läslust och med stor noggranhet, medan de sista mer fick mig känna "#%)=@&(?)/&%!!!". Hoppas jag får opponera på något av de första jag läste, för där har jag skrivit ner bäst synpunkter. Och att vi får bra feedback på vår kära Nilabborre. Vet ett fel vi gjort, som vi faktiskt gjorde medvetet, för att inte förstöra flytet i texten. Det kommer vi få höra i morrn, garanterat! 

Mamma tyckte jag lät stressad förut men jag sa "Neeej, jag blir aldrig stressad, jag är den mest ostressade människan jag känner!". Men jag får nog ta tillbaks det, för under kvällen har jag faktiskt känt mig stressad (vilket jag aldrig brukar känna) över att inte hinna/orka läsa klart allt tills i morrn. Nu är jag äntligen klar så jag borde varva ner lite. Men så är det massa annat jag borde, packa tills i morrn till exempel, för jag kommer vara helt slut när jag kommer hem från skolan i morrn.

Men men, kanske ska satsa på läggdags ändå. Så kanske den tunga känslan i huvudet är borta när jag vaknar i morrn, pigg och full av energi och redo att försvara vårt arbete!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller alla tummar, det vet du. Hoppas din huvudvärk har släppt så du får en bättre dag!!

2009-10-29 @ 13:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0