S: Vilodagen

Så var ännu en vecka och en helg i Arvika över. Fattar inte att helgerna går så fort! Har i och för sig gjort mer grejer än vi brukar, till exempel har vi bowlat på Rajjens, kul kul! Och jag var inte sämst, puh! Hatar att vara sämst på saker. Vi har varit på fest hos syster, ätit paj hos mamsen och umgåtts med folk.

Vad jag däremot inte har gjort vilket jag egentligen borde i stället för alla ovan nämnda saker, det är att skriva projektarbete. Men det löste sig ändå, då jag har suttit och skrivit hela kvällen sedan jag kom hem minus två timmar då jag kollade på Vem kan slå Filip och Fredrik. Har tagit mig friheten att sätta ihop arbetet, och även redigerat de andras texter. Ni vet, det vanliga: rätta stavfel, skrivfel, meningsbyggnadsfel, gjort om satsradning osv osv. Undrar hur uppskattat det är! Men blir de sura (vilket jag skulle bli om någon gjorde om min text) får vi använda originalen i stället. Har även skrivit utkast till diskussionsdelen, introduktion och frågeställning. Vi får se vad tjejerna säger i morrn. Vi har handledarmöte med Per klockan nio, NIO!! i morrn. Uhhh vad jobbigt det kommer bli att gå upp så tidigt.

En annan grej också, alldeles för intressant för att inte nämnas: jag har blivit förkyld. Igen. Två gånger nu på en och en halv månad!!! Jag som aldrig är förkyld! Dessutom känner jag mig inte helt kry. Jag frös igår kväll. Kände mig lite febrig förut men tog en Ibumetin och sedan dess har jag inte känt något. Är bara jävligt trött, öm i kroppen och snorig och täppt i näsan samtidigt. Har i vilket fall som helst inte tid att bli sjuk nu. I morrn ska det skrivas järnet på projektarbetet, tisdag ska vi lära oss att opponera och sedan är det seminarie med obligatorisk närvaro. Onsdag inlämning av arbetet och sedan ska vi läsa igenom tio arbeten inför oppositionsseminariet på torsdag. Men sen, på fredag är jag LEDIG!!! Uhhh så gött! Tredagarshelgerna känns dubbelt så långa som tvådagarshelgerna. Längtar redan.

Nu får det bli sängen. Bjuder på en bild från igår:



Ida, Josefin, två andra Årjängstjejer som jag inte kommer ihåg namnet på, Micke, Daniel, syrran, Roger och Kristian. Jag drack en halv vinflaska och ett glas echinacea på festen. Sedan gick vi in en snabb sväng på The Roof och kollade läget innan det blev hemgång. En helt okej kväll!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Original stavas det och Ibumetin är ett namn, alltså stor bokstav!!!

Det var en "elak kommentar" från mor.....

Krya på dig och slit inte ihjäl dig!!!

2009-10-26 @ 00:23:52
Postat av: Sofia

Helvete, vet ju att det stavas original, måste bara ha slarvat. Ibumetin sket jag i att skriva med stor bokstav men har ändrat det nu för din skull!

2009-10-26 @ 18:07:44
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0