M: Den där influensan

Hur kan jag undvika att bli smittad?
Nya influensan är luftburen. Det innebär att smittan sprids vid hosta och nysningar. Här är några enkla råd att tänka på:
  • Undvik nära kontakt med personer som du vet är sjuka. ( Nära kontakt? Om någon nyser så sprids viruset 11 m i omkrets,det är väl inte inte "nära kontakt"?) 
  • Tvätta händerna ofta och noggrant. 
  • Undvik att röra vid ögon, näsa och mun. 
  • Använd gärna handsprit som komplement till handtvätt. (Funkar dåligt kan jag meddela alla som vill veta, det räcker med tvåloch vatten, handspriten gör bara ont värre, viruset böir till slut resistent om alla ska hålla på och sprita)
  • Undvik att ta folk i hand under influensatider.


Jag vågar påstå att det inte finns ett skit man kan göra åt den här härliga influensan, precis som alla andra år så kommer vissa bli smittade och vissa inte.
Det kommer kanske och vara fler än vanligt som insjuknar men jag tror inte att vi kan rädda oss i från den med hjälp av alla käcka tips som vi får, och VI kommer med största sanolikhet inte och dö.

Det är ca. 3 000 personer per år i Sverige som dör av influensa. (Vanlig tråkig influensa)
Det är beräknat att ca 50 st ska dö av H1N1, så jag tror nog att vi kan ta det lite lungt.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha Moa sju av de senaste tio inläggen vi skrivit har alla handlat om sjukdomar och svininfluensan. Nu får vi nog skärpa till oss!

2009-09-11 @ 14:00:55
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Moa

Tycker du?? Tänkte attvikunde byta tema till: Vårdbloggen...eller nåt:)

2009-09-11 @ 17:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0