S: Storhandling

Idag har vi storhandlat på Willys! Se bild nedan. Det blev inte så mycket matlagning förra månaden så vi hade kvar en massa mat i frysen, som falukorv, köttfärs, kött och sånt. Kompletterade med fisk (hokifilé, en av de få fiskar som är okej att köpa då den kommer från en hållbar fiskenäring) och kycklingfilé. Nu ska det lagas mat lite oftare här hemma. Idag blev det Sofias extra goda potatismos och ugnsstekt falukorv. Erik fick åter igen förtroendet att skala potatis, så fixade jag resten medan han fick order om att städa badrummet.

Erik smet iväg på en impulsbestämd groggafton hos en klasskompis och jag satte mig framför Idol. Då började det åska som satan, och sedan kom världens hagelskur! Det smattrade i hela lägenheten och Eddie gick ut för att kolla läget, men kom snabbt in igen för han blev pepprad med hagel. Nu har det gett sig. Tycker det är så mysigt med åska! Jag och Anna brukade sitta under taket på farmors altan i Koppom och titta på blixtarna när vi var små. Fina minnen!

NU ska jag ta tag i att läsa en text om ekosystemtjänster som vi ska ha seminarie på i morrn. Började läsa tio minuter före Idol, och läste samma rader om och om igen. Hoppas på bättre koncentration nu.



Summa 847 kr


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det där såg inte illa ut. Lycka till med allt! Nattikram till dig och Eddie

2009-09-28 @ 23:39:56
Postat av: Pialouize

Ojoj! Det är så skön känsla att kunna fylla upp kylskåpet och skafferiet tycker jag ^^

2009-09-29 @ 01:03:32
URL: http://pialouize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0