S: Aj aj aj...

Fast jag inte är det minsta hypokondrisk tar jag åt mig av den väldiga hysterin kring svininfluensan. Känner mig inte helt pigg nämligen, är lite öm i kroppen och har läst ungefär tusen gånger att det är ett symptom. Däremot har jag inte sett att halsont skulle ha något med saken att göra.

Jag har skrutit så om mitt immunförsvar senaste dagarna, då jag nästan aldrig är sjuk. Har tack vare brustabletten echinacea inte varit förkyld på typ fem år, det ni!! Tror jag hade totalt fem sjukdagar på de fyra år jag jobbade på Richardsons, och då var fyra av dem vid ett tillfälle då jag för en gångs skull var riktigt sjuk.

Känner mig lite hängig ibland men då brukar det bara vara en dag, och aldrig så illa att jag inte kan jobba. Och efter en natts sömn är jag oftast pigg igen. Hoppas så även denna gång! Annars vet jag en som inte vågar träffa mig i helgen..!





Edit: Kollade upp symptomen på nätet och det finns inte en chans att jag har någon svininfluensa!

- Feber och frossa                   
NIX!
- Hosta och halsont                  NIX!
- Värk i kroppen och huvudet Lite värk i kroppen men ingen huvudvärk
- Diarré och kräkningar            NIX!
- Trötthet                                 Ja men det beror nog på att jag sov dåligt i natt
- Andningssvårigheter               NIX!




 


Kommentarer
Postat av: Moa

Det finns ju även en vanlig influensa att oro sig för.. den tar död på många fler än vad svininfluensa kommer att göra:) Pus och hej

2009-09-11 @ 09:23:13
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Moa, det värmde! =)

2009-09-11 @ 12:46:12
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0