S: Blåbär

Fick ett oroligt sms av mamsen nu ikväll, eftersom hon inte sett något livstecken från mig på bloggen så undrade hon om jag mådde bra. JA, jag mår bra!

Som en sann miljövetare och naturvän har jag och min styvsyster Erica varit ute i skogen och plockat blåbär idag. Fick ihop 7 dl på en timme. Av bären tänkte jag göra blåbärsmuffins att ta med i morrn på exkursionen och fjäska för mina klasskompisar. Men när jag gjort smeten och skulle plocka fram muffinsformarna fann jag inga. Så jag hällde ut smeten i en långpanna och strödde massa bär ovanpå. Det blev helt klart ätbart, men inte så sött som jag hade önskat. Blåbär kallas ju "Kungen av bär" av Fredrik Paulun så jag äter med gott samvete.

Exkursion ja, i morrn bär det av till Brattforsheden. Vi ska kolla på torv och en myr och sånt. Anna erkänn att du är avundsjuk! =) Eddie ska med också! Frågade läraren om det var okej, och han sa ja, om det är en snäll hund och ingen av mina klasskompisar misstyckte på grund av allergi. Gissa om lillplutten kommer vara trött och lugn i morrn kväll! En skogspromenad från kl 9.30 till 15.30 är inte han van direkt. Han blev skitsleten av den timmen han var med mig och Erica i skogen förut, och då satt han ändå mest still, bunden vid ett träd.

Det var allt för idag, hejs hejs!






Kommentarer
Postat av: Anna

Avundsjuk!!! Icke! Haha... =)

2009-09-23 @ 23:05:27
URL: http://annaandtheblogg.blogg.se/
Postat av: therese

not me either!!!:)

2009-09-24 @ 08:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0