S: Nu tjatas det igen

Hälsotillstånd: Förkylningen är bättre än igår kväll, men nu börjar halsen bli värre. Den är torr och sårig och ger mig hosta. Intag av läkemedel: Nässpray, echinacea, treo och acetylcystein.

Har tragglat mig igenom nästan allt jag ska ha läst inför seminariet i morrn. Får se hur jag mår om jag orkar gå till uni till föreläsningen om översvämningar kl 10, men seminariet måste jag gå på för annars måste jag lämna in en skriftlig rapport och det vill jag inte, för jag fattar nada av texterna. De handlar om ekofeminism*, ett begrepp jag aldrig hört tidigare. Får liksom inte ihop trådarna, hur miljö och feminism kan höra ihop. Men det kanske jag får grepp om efter seminariet.



Jag har läst tre texter ur denna bok, som har det
mest spännande namnet av alla böcker jag läst.



*Ekofeminism är en social och politisk rörelse som betonar den gemensamma grunden för miljörörelsen och feminismen.


Kommentarer
Postat av: therese

blæh! jeg begynner selv å bli forkjyld...sikkert etter att jeg har lest eran vårdblogg!!!!kan det smitte via cyberverdenen kansje?!:)

2009-09-15 @ 11:27:34
Postat av: helen

sofia! ta BISOLVON, finns i flytande o tablettform ;P skiitbra mot torrhost! speciellt bra nær du ska sova. PROMISE! ;D

Postat av: Sofia

Therese: Förkylning smittar innan man själv känner av några symptom, så du skulle kunna ha blivit smittad av mig på fredagen innan jag själv kände något.

Helen: Tack för bra tips!!

2009-09-15 @ 16:17:42
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0