S: Söndag

Är hemma igen efter en långhelg hos Micke. Har inte bloggat något på hela helgen så här kommer en snabb uppdatering!

Torsdag: Var på exkursion med klassen till Brattforsheden. Vi kollade på torv, räknade döda träd i skogen och grävde en grop för att titta på podsoljord. Mycket givande! Blev blöt om ena fossingen för mina stövlar har tydligen två stora hål. Mindre trevligt. Åkte till Arvika på kvällen.
Fredag: Bio i Karlstad, vi såg Inglorious Basterds. En helt klart sevärd film, men lite för våldsam för min smak. Tittade åt ett annat håll vid de värsta våldsamheterna. Men en bra story och bra skådisar. Han kan sina saker, den där Tarantino!
Lördag: Jobbade, och på kvällen drack jag vin och spelade ett ASROLIGT spel som heter Spank The Monkey med syster, Kristian och Tjärning. Blev en spontan utgång på Tiki med syrran. Blev full som en kastrull för jag tål ju ingenting längre! Har inte varit ute sedan i juli nångång. Har blivit en torris, men jag gillert!

Idag har jag inte varit så jättepigg. Utgång på marten lockar inte. Men åker till Arvika ändå, jag behöver ju inte dricka något. Bara umgås med mina nära och kära!

Blir en tidig kväll för mig. Ska ut en tur med Eddie nu, sedan kryper jag ner i sängen. Skola i morrn. Det blir en hård vecka, för vi har seminarie på tisdag och dugga på fredag. Det är så himla mycket att läsa inför varje föreläsning, vilket har gjort att jag inte läst någonting alls. Har väl en sisådär 500-600 sidor att läsa i kapp, varav hälften på engelska, fackspråk med massa ord jag inte förstår. Ska även ta tag i träningen igen, för nu är jag officiellt friskförklarad från förkylningen.

God natt

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men lila vän, varför sparar du 500-600 sidor....mamsen blir ju nervös!!!

2009-09-27 @ 23:45:04
Postat av: josefine strand

skulle vi inte ändra på oss den här terminen? :) vi skulle ju börja läsa i tid.

2009-09-27 @ 23:55:39
Postat av: Sofia

Mamma: Ja du, säg det! Jag är inte nervös, än i alla fall!



Josefine: Hehe jo, denna terminen skulle bli en nystart och jag skulle plugga duktigt VARJE dag! Som tur är hinner det inte bli så mycket att läsa ikapp på bara två veckor, har ju dugga varannan fredag.

2009-09-28 @ 09:21:05
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0