S: 2009

Tänker tillbaks på 2009 då det faktiskt skedde stora förändringar för min del. Tog tjänstledigt från jobbet, sa upp lägenheten på Jössehärsgatan och flyttade in i en osedd lägenhet i Karlstad med Moa. Började plugga ekonomi, levde lite studentliv i Kd men spenderade många helger i Arvika för att försöka få tillbaks mitt livs kärlek som jag bittert ångrade att jag sumpat bort min chans med. Bodde hos syster i Arvika under sommaren i hennes datarum, och en månad även tillsammans med den galna kanadensaren Jonas. Sommaren -09 kan beskrivas som boulesommaren, jädrar vad vi har spelat boule! Efter en asrolig Arvikafestival började mitt ihärdiga trånande ge resultat, och Micke gick äntligen med på att träffas. En dejt blev till flera (eller inte dejt, en viss person gillar inte att det kallas så) och i slutet av augusti blev vi officiellt ett par.
Moa valde att stanna på sommarjobbet i Stockholm så Erik blev min nya sambo. Började på ny utbildning på miljövetarprogrammet och kände att jag hittat rätt. Pluggade inte så mycket som jag borde men lyckades mirakulöst att klara alla duggor och inlämningar med ett VG i betyg. Studentliv har lyst med sin frånvaro tack vare att jag varje helg packat en väska, tagit Eddie under armen och åkt till Arvika och Micke. I slutet av året bestämde vi att vi skulle flytta ihop, och att det blir Arvika vi ska bo i.
Det var längesedan jag kände mig så tillfreds med livet. Innan jag började plugga undrade jag ofta vad jag skulle göra med mitt liv. Och under singellivet kände jag mig ofta ensam så jag trivdes inte alls. Nu känner jag att bitarna håller på att falla på plats, och jag känner mig så himla nöjd. Jag vet vad jag ska göra de närmsta åren, och jag vet att jag kommer ha en person vid min sida hela tiden.
Ja, 2009 var ett himla bra år!

Kommentarer
Postat av: Mamma¨

Önskar er all lycka och jag bara väntar på att du ska bli Arvikabo igen på riktigt!! Mitt liv blir liksom lite "rikare" då....kramar

2010-01-06 @ 20:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0