S: Arvika

Jag bestämde mig efter jullovet, då jag och Micke umgåtts i tre hela veckor och allt kändes underbart. Det var skitjobbigt att åka tillbaks till lägenheten i Karlstad, så då bestämde jag att jag skulle flytta till Arvika redan efter denna delkursen den 25 januari. Men på grund av ett sällsynt trevligt schema och att jag la mina sista kronor på ett länskort löste det sig så fint att jag kunde flytta redan nu. Vilket jag gjorde igår. I'm back for good!! Eller flyttat och flyttat, jag har ju över tre månader på mig att tömma lyan i Kd för vi har inte sagt upp den än. Men Erik ska göra det nästa vecka. Kommer kika in där nån gång då jag börjar sent och det inte går nåt senare tåg, men kommer sova i Arvika. Det känns kanon!! Trodde aldrig det skulle bli så HÄR bra när vi hade vår första dejt i juli. Men det blev det! =)

Idag har jag köpt en ny dator. Min stationära i Karlstad får inte plats i lägenheten i Arvika, dessutom har den börjat krångla deluxe. USB-portarna funkar inte, och inte internet heller sedan precis före jullovet. Gissa om jag har haft mycket dötid i Karlstad den här veckan! Lånade Dödergök av Katarina Wennstam i tisdags, och på onsdag kväll läste jag ut de 530 sidorna. Bra bok förresten, den rekommenderas varmt. Hon lyckas få in feministiska tankar även i sina skönlitterära böcker. Ska låna Smuts också, hennes första roman. Den nyaste Alfahannen fick ganska ljum kritik av Aftonbladet så den skippar jag. Det är kul att läsa böcker, och jag känner att det är synd att jag inte hinner läsa mer. Har lånat en bok av Angela, Svärdet och Spiran av Ken Follett. Den är på över 1000 sidor så då har jag att göra ett tag. Läste även Hypnotisören av Lars Kepler under jullovet, också himla bra bok. Nästa steg är att läsa något av alla de senaste årens Nobelpristagare i litteratur. Känns som att det är sånt man "ska" läsa. Tänkte börja med J M Coetze.

Nu blir det en tur till affären. Paj står på menyn ikväll, och Robinson!! Asbra program!
Ska försöka blogga lite oftare nu, när jag har en fungerande dator igen och internet! Woho!!

Hejs hejs från en lycklig Arvikabo


Kommentarer
Postat av: Desirée

Jag tror iofs inte att Aftonbladet är den bästa källan att lita på =)

2010-01-19 @ 17:49:14
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Mamma¨

Ny dator, bloggande....var är det?? Väntar varje dag.

2010-01-23 @ 23:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0