S: Nytt år, nya möjligheter!

Det var några veckor sedan sist. För att snabbsummera:
- Jag och Micke var på en Stockholmsweekend. Mycket trevligt. Fikade med Moa, kändisspanade, shoppade och åt god mat med Mickes kusiner och deras respektive. Mest minnesvärda: milkshakedrinkarna på Vampires Lounge.
- Julafton firades traditionsenligt, först i Koppom, sedan i Köla. Var lite krasslig av feber och en mördande magkatarr så jag orkade inte äta av alla delikatesser. Febern försvann mirakulöst sent på julaftonskväll.
- Jobbat fem dagar. Pengar!!
- Firat in det nya året hos syster i går. Trerätterns middag med två minnesvärda fläskfiléer och gudomlig dumlemousse till efterrätt. Lovat att gå ner sex kilo som nyårslöfte.
Annars då? Trivs som fisken i vattnet hos Micke. Vi har för första gången fått lite vardag, med tvätt, matlagning, disk och jobb. I like it a lot!!! Fasar för att skolan ska börja igen, mest för att jag har två kukarbeten som ska inlämnas, ett direkt när vi börjar den 11 jan, och ett projektarbete. Annars trivs jag ju som bara den med utbildningen, men nu under jullovet är det svårt att minnas det.
Tänkte börja med den individuella uppgiften nu litegrann, genom att läsa igenom det som måste läsas för att klara uppgiften. Men hittar inte filen med texten där jag trodde att den skulle vara! Motivation att börja med uppgiften nyss: 4 av 10. Motivation nu efter att förgäves ha letat text i 20 min: 1 av 10. Grrrr!!! Denna skiten hänger över mig. Kan inte bara blunda och hoppas det går vägen som jag brukar inför duggorna, för nu måste jag ha ett fysiskt sex-sidigt arbete att lämna in. Har tidigare tröstat mig med att jag har gott om tid nu, mellan nyår och den 11. Men så ska jag antagligen jobba 7, 8 och 9 januari så där försvann tre dar. Alltså måste jag ge järnet nu. Suck! Och gnäll. Men det är ju frivilligt att läsa den här bloggen så ni får stå ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0