Sommarlov

Vad har hänt sen sist? Har fyllt år, och haft kalas där jag fick lite olika presenter. Den finaste av alla var en jättefin ring från min älskling. Tack Micke! Sedan pengar som är tänkt att användas till början på ett körkort. Vi skulle ut och övningsköra i helgen men det hanns inte med. Får bli nästa helg i stället.

Nästa helg ja, då ska vi ha vår enda semester ihop! Micke, jag och Eddie ska ner till Smögen där vi hyrt en stuga från fredag till söndag. Vädret ska bli sisådär, mellan 13 (!!!) och 15 (!!!) grader och halvklart. Hur fan är det möjligt att det är så kallt i juni?? Men men, blir det inge sola finns det massa andra saker att göra. Fiska krabbor till exempel, det är redan spikat. Och en tur till Nordens Ark. Och några varv på Smögenbryggan och köpa en gigantisk baguette med krabbröra, om de finns kvar de goa som vi köpte varje sommar när jag var liten. Hoppas! 

Idag har jag fått besök av syster, hon kom hit och väckte mig halv tolv efter att hon varit på verkstan och tagit bort agrafferna i såret. Sedan gick vi en promenad med Eddie, sedan hem till henne och lämna Eddie så vi kunde åka ner på stan för lunch på Sunday och lite shopping (endast på apoteket, det är ett säkert tecken på att man börjar bli gammal!). Träffade Josefin och tjötade i typ 45 min. Hon ska ha bebis på torsdag nästa vecka är det meningen, hoppas det blir lite tidigare så jag hinner vara med och kolla in den lille medan jag är ledig.
Nu på kvällen har jag bjudit syrran på pannkakor, kollat på finalen av Top Model och kollat på film och bakat äpple- och kanelmuffins samtidigt. Dom blev himla goa! Ska stoppa i frysen för framtida behov.

Nu ska jag lägga mig och läsa världens bästa bok, En förtjusande man av Marian Keyes. Älskar hennes böcker, hon får karaktärerna att verka så levande och man vill aldrig att boken ska ta slut. Vilket den tyvärr gör snart, har nog bara 100 sidor kvar. Men som tur är har syrran en till bok av henne, den nyaste så den ska med ner till Smögen. 

Hejs så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0