Ett inlägg!

Igår var jag och Micke på Oscar Statt och åt mat tillsammans med Desiree och Markus och det blivande brudparet Anders och Helena. Det var en himla trevlig kväll med god mat och gott vin. Efteråt åkte vi hem till Desiree och Markus för lite mer prat och mer dricka. Jag drack inte alls så mycket men blev lite glad och pratig ändå där på slutet, dricker ju så sällan nu för tiden så det behövs inte så mycket! Hoppas vi kan göra om detta i sommar. Kul att Micke har så vettiga kompisar, och att deras flickvänner också är roliga att umgås med. (Ja Desiree, jag vet att du kommer läsa detta!)

Kollade på schemat förut och inser att det inte alls är mycket kvar av den här terminen. Veckan som kommer och veckan efter det är "vanliga", men sen åker vi till Litauen och Vitryssland. När vi kommer hem därifrån har vi bara några få lektioner kvar. Gött!!

Sommaren kommer tillbringas på Richardsons till största del. Jag är ledig två veckor in på sommarlovet och en vecka innan höstterminen börjar. Micke är ledig i fyra veckor, men då kommer jag jobba. Vi ska försöka få till nån tur ner till kusten, helst torsdag till söndag i nån liten stuga om jag nu skulle få ledigt en fredag och inte jobbar lördagen. Då kan vi ta med Eddie också, perfekt! Men förra sommaren var jag bara ledig var tredje lördag och jobbade alla fredagar. Micke kan bara dra iväg de två helgerna efter festivalen för sedan har han praktik, och att jag skulle få ledigt igen efter festivalen är väl inte så troligt. Men jag hoppas! Annars får vi åka lördag och sova en natt bara, det är ju bättre än ingenting.

Fyller 25 år om en månad drygt. Blir inget kalas mer än för lilla släkten, för det är en massa grejer i vägen då. Min syster ska få en höftprotes i slutet av maj så hon är nog inte så sugen på fest, och Josefin kommer vara höggravid då. Har börjat planera vad jag ska baka för nåt gottigt till kalaset. Är ju så mycket ledig så nu kommer jag ha gott om tid att baka, så jag slipper lägga fram Ballerinakex och Maryland Cookies som jag brukar. Ska bjuda på smörgåstårta har jag tänkt, men det är så himla dyrt att köpa färdig. Funderar på att göra en egen, men det kanske är skitsvårt att få den snygg? Då slipper jag i alla fall den förbannade leverpastejen som alltid finns i köpta. Och mimosasallad, har aldrig fattat det där med att ha grädde och frukt i smörgåstårta, det är ju mer passande som efterrätt än fyllning ihop med räkor och skinka.

Det var allt för nu, vi får se när jag skriver nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0