Hår!

Jag har varit lite trött på mitt nyblonderade hår ett tag. Jag var inte helt nöjd med färgen, den var för ljus och dessutom med guldiga/orangea slingor i. Jag gillar kalla hårfärger, vilket det inte blev trots två omgångar slingor. Jag har kollat in utbudet av lite mörkare blonda nyanser, som askblond till exempel, men har insett att de alla bleker håret ljusare. Jag ville ha en färg som jag kunde mörka upp mitt hår lite, och få bort det gula. Dessutom är jag jävligt trött på frisyren, eller icke-frisyren jag har just nu. Det uppklippta är för långt vilket gör att håret är helt platt på huvudet för att sedan puffa till sig lagomt till där öronen börjar. Inte snyggt! Så alternativen var 

1. klippning för att se om jag skulle trivas bättre med färgen då
2. färgning till min gamla mörka färg
Då de två försöken till att skaffa klipptid inte gått vägen återstod bara alternativ 2, vilket syrran gladeligen skulle hjälpa mig med då hon inte gillade min nuvarande färg. Mamma bidrog gärna med lite pengar till färg för hon tycker också jag passar bättre i mörkt.

Så idag traskade jag ner till Kicks och fick råd av en trevlig tjej. Först måste man ha i en röd färg för att undvika att håret blir grönt när man sedan har i den bruna färgen. Här följer mina inköp:




Tog en klassisk före-bild för att ha något att jämföra med. Så råkade kameran ta ett kort där färgen ser jättefin ut! Till och med frisyren har på ett utstuderat elakt sätt lagt sig tillrätta på ett sätt den vägrat i över en månad. Blev lite ångerfull, kanske ska behålla mitt blonda hår som jag kämpat för sedan i december? Gått med hemsk grå utväxt i fyra månader? Betalat över 1000 spänn för två omgångar slingor?





Men nä, kom ihåg att jag när jag satt i frisörstolen med hättan på att jag tänkte "jag passar ju riktigt bra i mörkt hår!" innan hon hade blått blonderingsklet i. Tänkte då, att det är lika bra att köra på så kan jag ju alltid färga tillbaks det om jag inte blir nöjd. Så förut hos min syster såg det ut såhär:



Steg 1: Knallrött!!



Hade faktiskt en liknande hårfärg när jag gick i mellanstadiet. Fast den var lite ljusare, mer åt morot. Mamma tyckte jag var jättevacker. 


Sedan hade vi i den bruna färgen. Det stod att den skulle sitta i i 20 minuter, och fem minuter extra om man ville täcka grått hår bättre. Vi kör på 25! hojtade jag och ställde tidtagaruret. 25 minuter senare sköljer jag, och har i en massa efterbehandling. Kollar i speglen. Jo, det ser rätt mörkt ut! Fönar och grejar. Kollar mig noga i spegeln. Känner igen nyansen. Vart har jag sett den förut? Jooo, nu vet jag! Ni vet såna där risiga raggarbilar som åker runt på stan? Dom som är buckliga så det är helt okej att dunka plåt. Såna som det inte är värt att lägga pengar på lack, utan man helt enkelt rollar dem med färg. I matt svart. Så ser mitt hår ut. Så nära svart man kan komma. Utan en gnutta glans. Har aldrig haft så här mörkt hår! Försökte fixa till det med plattång och syrrans amazing silkesdroppar för att ge glans. Det blev sådär kan jag säga. Ser ni någon med en svart hjälm på stan, hälsa! Det kan vara jag och mitt hår som är ute och går!

Det var allt jag har att bjuda på idag. Bild på min mattsvarta look får ni i morgon. Vill inte lägga upp en nu och förstöra överraskningen för Micke, utan han ska få se i morrn när jag möter honom vid tåget. Vad glad han kommer bli!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men lille vän, va blir dätte:)

2010-05-27 @ 01:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0