Helg!!

Vad himla bra det känns när helgen börjar redan kl 14.30 på tisdag! Så bra har man det aldrig när man jobbar. Men å andra sidan har man nog mer pengar än 26 kr på kontot två veckor före den 25 när man har jobbar. Jaja, man kan inte få allt!

Idag har jag roat mig med att ladda ner en massa podcasts till iFönen. Lyssnade på två dokumentärer idag, en på tåget till Karlstad och en på väg hem. Visste inte att radiodokumentärer kunde vara så himla spännande! Har nu laddat upp med sju sändningar till. Kan vara bra att ha på resan, flyget tar väl bara en timme men sen blir det fyra timmars buss mellan Riga och Vilnius, gånger två. Och fyra timmar till och från Skavsta. Attans, kanske måste ladda upp med ännu mer! Fast batteriet räcker nog inte för åtta timmars lyssning.

Var hos mamsen förut och fick mig mat och en hund med hem. Han har varit på semester i två dagar hos mamma medan jag haft långa (hehe, nåja...) dagar i skolan. Han tillbringar dagarna med att sova under mammas täcke, ligga på soffans ryggstöd och spana ut och springa efter en pipande röd boll om och om igen. Han har det fint! Nu sover han som en stock. Var ute med honom förut fast han hann bara kissa en gång innan det small till någonstans i från, antagligen från nån skrotig raggarbils avgasrör som nån ful dräggig raggare körde runt med. Då blev han skraj så det var bara att gå in igen.

Har även gjort ett 192 raders V75-system till lördagens trav. Det är kul att tippa! Det var skitlängesen jag spelade nu. Det är jättekul att läsa startlistorna, jämföra bästa tider, kolla proffsens tips och sedan kolla på loppen och hoppas man prickat rätt. Tyvärr missar jag travet på lördag eftersom jag åker till Angela på eftermiddagen. Lovisa och jag ska sova över där så vi alla är på samma ställe när vi ska åka till flygplatsen tidigt som attan på söndag morgon.

Nu blir det lite tv innan det är dags att sova. I morrn ska jag INTE ha klockan på 07.20!



Kommentarer
Postat av: Desirée

Att lyssna på podcasts drar i princip nada batteri, så tanka på du! =)

2010-05-12 @ 08:56:58
URL: http://kadoff.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hoppas du får en riktigt trevlig och lärorik resa. Eddie ska få det hur bra som helst här hos mig, jag lovar:) kramar i massor

2010-05-13 @ 23:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0