Hem ljuva hem!

Herrejävlar vad skönt att var hemma igen! Tror tröttheten kom i kapp först idag, för i går var jag ändå ganska pigg men nu på eftermiddag/kvällen sköljde tröttheten över mig. Känner för att gå och lägga mig redan nu, men klockan är ju bara halv tio och jag är ledig resten av veckan och behöver följdaktligen inte gå upp någon speciell tid i morrn. Gud va skönt!!!
Orkar inte berätta om resan i detalj men drar några av de mest minnesvärda grejerna.


Toaletterna i Vitryssland

Jag lovar på heder och samvete att aldrig mer klaga på toaletter med bajslukt eller grisiga krogtoaletter! Jag har aldrig knipit så mycket som jag gjorde i Vitryssland. Tur att jag har en tålig blåsa. För att ni ska förstå vad jag menar visar jag några bilder.


Så här var toaletterna på universitetet vi besökte i Minsk. Ingen sits, inget toapapper, ingen handtvål och inget att torka händerna med. De som går där har väl antagligen med eget papper. Här får man alltså stå på huk över toaletten och försöka pricka rätt. Hur gör man om man ska bajsa undrar jag??


Toaletten på ett konstmuseum utanför Minsk. Det var svinkallt där inne och luktade värre än det hemskaste utedass. Här fanns det dock lite papper.


Maten i Vitryssland

Tänk er följande scenario: Ni går upp tidigt som satan på morgonen på ett vandrarhem i Vilnius. Frukosten som serveras där består av små torra brödskivor, en klick smör och tjocka små ostskivor. Efter fem timmars resa till Minsk är du jävligt törstig och hungrig. Maten som serveras på hotellet är denna: 

Förrätt: Borstj (rödbetssoppa, Rysslands nationalrätt) och en sallad med rödbetor. Till detta serveras en söt, trögflytande multivitaminjuice i mugg. Ingen kulinarisk sensation direkt. Petade lite i maten och såg fram emot varmrätten, som var denna:


Ursäkta den suddiga bilden, men detta är alltså potatismos och en köttbit med ost på. Vi hade fyra, fem vegetarianer med på resan vilket läraren informerat om i förväg, men alla fick en varsin tallrik med kött med förklaringen att de inte hade vegetarisk mat. Jag smakade på moset och det var BLÄ BLÄ BLÄ!!!! Gulaktig färg och väldigt suspekt smak som inte var i närheten av potatis. Jag var nyfiken på köttbiten så jag vände på den, vilket jag inte skulle ha gjort...


Behöver jag ens nämna att jag inte smakade??


Kan säga att rödbetssoppan och rödbetssalladen inte alls smakade så dumt efter detta.
Nu orkar jag inte skriva mer för idag, återkommer i morrn!

Kommentarer
Postat av: Anna

Usch och bläää!!!

Tur vi ska äta superlax på onsdag =)

Ska bli kul att se mer bilder oxå!

2010-05-24 @ 22:06:32
Postat av: Josefin

Håller på att kräkas bara av att se på bilderna!

Fy f*n va äckligt!

2010-05-25 @ 12:22:45
URL: http://smolas.blogg.se/
Postat av: Mamma

Fy tusan vad hemskt! Dit vill INTE jag åka...

2010-05-25 @ 23:03:12
Postat av: Sofia

Ibland säger bilder mer än tusen ord!

2010-05-25 @ 23:26:41
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0