Ska snart ut och resa

På söndag bär det iväg på exkursion med klassen, till Litauen och Vitryssland. Kommer dessutom landa i Riga så jag kommer besöka tre länder på en vecka! Ökar antal länder som jag besökt med 50%, inte illa! Är inte så värst berest, bara turistorter egentligen. Norge, Danmark, Spanien, Italien, Turkiet och Sydafrika. Och några länder till på väg ner till Spanien, vi åkte ju buss. En sak är säkert i alla fall, och det är att jag definitivt aldrig hade hamnat i Minsk om det inte vore för denna skolresan. Nu hoppas jag bara att EjjaFjällaJäkeln håller tätt så inte något askmoln förstör för oss, varken dit eller hem. Helst redan på ditvägen i så fall, för jag vill inte bli strandad i Riga! När jag ställt in mig på att jag ska hem, då SKA jag hem.

Kollade upp vad det kostar att ringa hem till Sverige och inom landet dit vi ska. Litauen var inte så farligt, 4,45 kr/min att ringa och 1,45 kr per sms. Vitryssland däremot, hela 18 kr/min för att ringa och 4 kr per sms! Det är ju värre än att ringa en spåtant eller en telefonsexlinje!! Att surfa kostar 145 kr per MB så det ska jag absolut inte göra! Och skulle någon skicka ett mms till mig får JAG betala 9 kr för att ta emot det. Som tur är får jag inte mms alltför ofta. 

Jag ser fram emot att resa som bara den! Det ska bli himla kul att komma iväg med klassen. Ska ju inte umgås så mycket mer med dom efter denna resa eftersom jag byter klass i höst. 

Så här ser Vilnius ut...


Nemigagatan, centrala Minsk, Vitryssland
...och det här är Minsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0