Söndag

Söndagar brukar kännas sugiga men inte denna. 1. För att jag inte ska på skolan i morrn, faktum är att jag bara har seminarium mellan 13.15 och 14.30 på tisdag. Det är det enda på hela veckan. Och 2. Det gör inte så mycket att jag blir ensam när Micke åker tillbaka till Hallsberg i morrn, eftersom jag har den förbannade uppsatsen att skriva. Då har jag hela veckan att ägna åt den. Kommer ändå inte vara något trevligt sällskap.

Har dock tänkt mig iväg till skolan i morrn ändå, just för att det i bibblan på uni inte finns tv, ett kylskåp att kolla i tusen gånger, en hund som vill leka med sin rosa gris och engagera mig i leken, eller en skön säng att lägga sig i om man blir trött. Får nog mer gjort där helt enkelt. Det vore ju kanoners att kickstarta veckan med att ta ett rejält ryck med uppsatsen! Satt med det igår en timme. Fick inte så mycket gjort men det känns mycket bättre ändå, bara känslan av att jag läst lite och kommit på lite mer om hur jag ska lägga upp arbetet. Ämnet jag ska skriva om är en jämförelse mellan Litauens och Sydafrikas kärnkraft. Det är mycket att sätta sig in i för att fatta texterna. Lättvattenreaktorer och tungvattenreaktorer. Tryckvattenreaktor och kokvattenreaktor. 

Idag vill jag att ni sänder en tanke till min syster Anna som kl 16.00 idag blir inlagd på ortopeden i Karlstad, för att opereras i morrn bitti. Hon ska få en ny höftkula i titan eftersom gud inte riktigt hade sin bästa dag när han byggde hennes egna. Förstår om hon är nervös för det är inte så kul att bo själv, fem trappor upp dessutom, med en nyopererad höft. Man blir inte så mobil om man säger så. Men jag ska hjälpa till med allt hon kan tänkas behöva. Handla, laga mat, hänga tvätt och eventuellt ge blodförtunnande sprutor en gång om dagen om hon inte gör det själv. Det kommer bli kanoners! Och sen när du är läkt Anna, då ska vi gå på långpromenader! Tänka sig! Utan att behöva knapra panodil och diklofenak och morfin! Lovely!

Nu ska jag så smått ta tag i uppsatsen. Jag gör det lätta arbetet nu, sånt som innebär leta artiklar på internet. Läsa dem ska jag göra nån annan dag. Hejs så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0