En välbehövlig semester

Nu är resan till Stockholm bokad! Vi ska bo på hotell Scandic Norra bantorget 500 meter från centralen, och har egentligen inga planer på vad vi ska göra mer än att vi vill en tur till Skansen och Naturhistoriska. Vi är rätt lika Micke och jag, vi har inget behov av att det ska hända saker hela tiden utan tar gärna dagen som den kommer och gör det som faller oss in. Jag skulle gärna gå på bio och se nya Harry Potter! Fast Micke hatar de filmerna (fast han bara sett en, som jag tvingade honom till) så vi får se om jag får med honom. Kul ska det bli i alla fall! Det har varit lite jobbigt under hans praktik i Nässjö för vi har varit ifrån varann en hel del. Nu är allt som vanligt igen, han är i Hallsberg måndag till torsdag och kommer hem torsdag kväll varje vecka. Gött!
Nu ska jag steka på en älgstek från morfar och göra porterstek. Till mig själv! Vi skulle ha ätit det igår men då blev vi bjudna på mat i Solvik och steken var redan tinad så den måste tillagas idag.
Hejs så länge!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt med porterstek, Sofia...den var supergod och inte tala om såsen, mmmmm. Tusen tack!!

2010-11-16 @ 00:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0