S: En bra dag!

Fredag, härliga fredag! Min favvodag! Solen har skinit från en helt molnfri himmel hela dagen. Najs. Hade lektion mellan nio och tolv idag. På hemvägen gick jag inom konsum och köpte tuggben till min älskling och tamponger. Vilken fredagsshopping! Blev inge centrumbesök idag, ingen vill med mig och min solsäng lockade en del också. Låg ute en timme förut och somnade nästan. Eller jag somnade nog på riktigt för jag drömde om nånting...kommer inte ihåg vad. Och det kvittar, för finns det nåt tråkigare än att lyssna på när folk berättar vad de drömt? Jag kan ha ascoola drömmar ibland, men om man ska återge vad som hände i drömmen för nån blir det aldrig samma sak som att drömma det själv, utan bara tråkigt. Som att förklara handlingen i en jättekonstig film som man glömt bort vad den handlade om, typ.

Tog en promenad förut med Eddie och Moa. Uppe där vi brukar gå är det en asfalterad väg med skog på båda sidor. Längs vägen på ett ställe är det en mystisk bro och en liten stig som leder in i skogen. Har spanat in den en längre tid och fantiserat om vart den leder. Förut var det en stor snövall ivägen, men idag, idag kände vi att det var dags att utforska. Vi gick över den lilla bron rätt in i skogen. Stigen delade sig i två vägar, vi tog den vänstra. Då bara breder det sig ut framför oss, ett ELLJUSSPÅR! Som vi missat, vi visste att det fanns ett nånstans men inte vart. Eftersom vi är experter på att gå vilse kom vi överens om att under inga som helst omständigheter avvika från vägen! Det gick bra som ni märker, jag lever och Eddie också. Vet inte hur lång slingan var, den var märkt med rött, 3 km? 4 km kanske? Är asdålig på att bedöma avstånd. Det var i alla fall en finfin sträcka. Lantisar som vi är både Moa och jag kände vi oss hemma i skogen. Solen sken och fåglarna kvittrade. Det var härligt! Eddie har nog blivit en riktig stadshund, för han vägrade bajsa i skogen. Snobb! I morrn ska vi gå upp tidigt (runt nio) och bege oss iväg för en rask promenad på elljusspåret. Vi har handlat lite grejer för att lyxa till det med en redig frukost när vi kommer hem från vår power walk: juice, hallon- och vaniljyoghurt, äggröra och bacon, smörgås med ost, skinka, gurka och paprika, oboy, te... Det ni!!

Var hos Christin och Stefan förut och käkade snabbmat från Mama Rosa, Moa åt kebabtallrik och jag falafelrulle. Falaflarna på Amigo i Arvika är godare måste jag säga, men det gick ner. Vi såg på Bolt, tyckte den var ganska fjantig i början men sen blev den bättre. Sen att Bolt är nästan lika häftig som min Eddie gjorde filmen klart sevärd. Visst är de lika (förutom färgerna då såklart)?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0