S: Löften är till för att hållas!

Ni kanske undrar hur det går med vårt löfte att inte äta godis på sex veckor? Jo det ska jag tala om, alldeles utmärkt faktiskt! Har inte ätit något godis eller något annat sött sen 3 april. Klarade påsken utan problem, fast skåpen hos mamma var fulla med toblerone, marabou-choklad, "kakor för chokladälskare", ischoklad och andra göttigheter. Visst är jag grymt sugen ibland, som i måndags när jag kom hem från Arvika till exempel. Då var jag så hääär nära att fuska. Moa var inte hemma så hon skulle ju ändå inte märka nåt... Hehe!
Men så tog jag mitt förnuft och samvete till fånga och tog en macka. Oftast när suget sätter in är det för att jag egentligen är hungrig. Så jag äter nåt matigt varje gång i stället för att ge efter för suget. Frukt är ju tillåtet, så det går ju att äta en skål fruktsallad till efterrätt.

Fruktsallad är väldigt underskattat tycker jag, det är ju så himla gott! Äta ett ensamt äpple? Nja. En banan? Inte gärna. En apelsin? För krångligt! Men ihop blir det alldeles, alldeles underbart!


Big Yes Yes!


Big No No!

Kommentarer
Postat av: Sofias mamma

Nu kan jag nog....

2009-04-15 @ 19:57:58
Postat av: Sofia

Det går att lära gamla hundar att sitta alltså!! =)

2009-04-15 @ 22:54:15
URL: http://sofiaochmoa.blogg.se/
Postat av: Sofias mamma

Har ni slutat äta vanlig mat? Tidigare var sååå mycket bilder på allt som lagades.....

2009-04-21 @ 17:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0